Almissekontoret


7 år siden 2 kommentarer Blandede tekster samfundskritik meninger magtesløshed

6Livsportalen
Fisse. Skede. Fødesprækken. Fangehullet. Containeren. Garagen. Lu... [...]
Kortprosa · tanke, eksistentielt, sanser
6 år siden
2Almissekontoret
Gamle gniere, kulturberigere og andet godtfolk. De er der alle. H... [...]
Blandede tekster · samfundskritik, meninger, magtesløshed
7 år siden
2En rusten kaktus fortæller sin livshistorie
Civerut, civerat · Vil du sutte paa mit bræt? · Ja, gerne · Jeg skuer i... [...]
Digte · kulturdebat, voldtægt, vandpibe
7 år siden
3Neaples afgik
Han greb standhaftigt om det brede skaft. Han flåede hasarderet t... [...]
Kortprosa · virkelighed, tiden, samfundskritik
7 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
John Skrit (f. 1969)
Gamle gniere, kulturberigere og andet godtfolk. De er der alle. Hvad vil de? Den sidste rejse, et kørekort eller overførselsindkomst? Skrankepaven sidder på sin trone og nedfælder sin dom over disse umennesker. Træt af arabisk ligeså vel som dårlig dansk. Proletariatets samlingscenter og hvidsløgsekspressens sidste stop. Kald det, hvad du vil. Altid propfyldt den første i måneden. Der stinker af khat, men også af afdøde hudceller. "Nummer 182, kom hid!", råber den selvfede skrankepave med hendes korte morhår. Tingsliggjort er disse forstyrrende elementer, der ikke forstår bureaukratiets virkemåde og kompleksitet...
Forfatterbemærkninger
Af hjertet tak.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/06-2016 15:54 af John Skrit (JohnSPM) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 90 ord og lix-tallet er 33.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.