Ego


7 år siden 5 kommentarer Kortprosa magt kulturkritik facade

6Livsportalen
Fisse. Skede. Fødesprækken. Fangehullet. Containeren. Garagen. Lu... [...]
Kortprosa · tanke, eksistentielt, sanser
6 år siden
2Almissekontoret
Gamle gniere, kulturberigere og andet godtfolk. De er der alle. H... [...]
Blandede tekster · samfundskritik, meninger, magtesløshed
7 år siden
2En rusten kaktus fortæller sin livshistorie
Civerut, civerat · Vil du sutte paa mit bræt? · Ja, gerne · Jeg skuer i... [...]
Digte · kulturdebat, voldtægt, vandpibe
7 år siden
3Neaples afgik
Han greb standhaftigt om det brede skaft. Han flåede hasarderet t... [...]
Kortprosa · virkelighed, tiden, samfundskritik
7 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
John Skrit (f. 1969)
Han spærrede øjnene op, og mærkede en ubærlig dunken i sit forhoved. Ud af øjenkrogen kunne han skimte silhuetten af et kvindeligt korpus. Kroppen virkede uskyldig i det røde skær af morgensolen. Han bukkede sig over det, tilsyneladende, paralyserede legeme. Han mindedes ikke, at han havde lagt sig til at sove i sin blå, opknappede skovmandsskjorte. Hans kraftløse fade bug brød skjortens naturlige åbning på en ellers unaturlig og vammel måde. Hans fallos trak sig sammen som en forkrøblet maddike, idet en kold føn blæste over hans miserable skrog. Med den største forsigtighed blotlagde han hunkønnets bagparti, idet han trak tæppet, let og elegant, nedover hendes lår. Projektet, som han med længsel havde fantaseret om var nu pludseligt en realitet. Glædesfølelsen over den fulde kontrol gennemsyrede hver en fiber af hans dovne kadaver. Han tog morgenmadsæsken frem, som han på et tidligere tidspunkt havde henlagt i den lille kiste, han havde fået foræret af sin, nu afdøde, bedstefar. Aromaen fra de gyldne korn ramte hans næses fimrehår. Han var nu klar til at udføre den undseeligt fantastiske handling. Han anbragte guldkornet på hendes læderbøf, og skubbede det ind. Guldkornet blev ikke opslugt fuldstændigt, men lå nu halvt fortæret. Et smil bredte sig nu over hans læbeparti. Det lignede ganske vist den brundprop, han havde forestillet sig. Hun var nu hans ejendom, og han var hendes Herre. Fryden over denne magtdemonstration fyldte hans krop med lykke og ubeskrivelig eufori. Smilet var ikke til at tørre af.
Forfatterbemærkninger
Ord, der udstiller det usmagelige egos behov.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 12/05-2016 23:02 af John Skrit (JohnSPM) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 245 ord og lix-tallet er 39.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.