3Roman
J.W. Oskar blev revet ud ad moderen under kaotiske forhold og lå ... [...]
Blandede tekster
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Oscar Loui (f. 1998)
J.W. Oskar blev revet ud ad moderen under kaotiske forhold og lå som bevidstløs under observation, kun hjulpet af sin eneste ven, iltapparatet.
Som årene gik blev han præsenteret for obligatorisk venlighed og lidt efter lidt lagt på et sterilt leje af snæversynet tro på en Gud, der ikke rummer mangfoldigheden.
Senere foregik det meste i tjeneste fra hus til hus, hvor man ind imellem havde tid til den ellers daglige dosis hygge, bestående af kaffe og kage.
Fortvivlet stillede han spørgsmålstegn ved middelmådigheden, og en dag forelskede han sig i en pige som havde evnerne til at befri ham fra denne kunstige tilværelse.
Under den hemmelige start virkede hun som en pacemaker der holdt hans sløve livsglæde i gang. Men dette udviklede sig på et splitsekund til ægte kærlighed. En sommeraften blev kærligheden mellem de to opdaget af faderen, staffen var hård. J.W. Oskar blev sat på et fly til et ukendt sted, for at genfinde kærligheden til troen. Under sit længerevarende ophold forsøgte han at redde det mishandlede forhold til sin kærlighed derhjemme, alt imens faderen forgæves forsøgte at rense J.W. Oskars ånd og niveau, fremprovokerede dette ham til en handling som fik ham fjernet som ved et operativt indgreb. Derhjemme sad nu faderen, næppe munter, og fortalte om forskellen på respekt og accept. De første dage foregik fastspændt med antidepressiv placebounderholdning på TV3, dog var kærligheden på sit højeste. Som resultat af dette reagerer faderen så godt som ulykkelig, ved at opstille et ultimatum og til sidst sås der ingen anden udvej, end at smide sin søn ud som det affald han nu blev set som. Sikke en kærlig fader.
Forfatterbemærkninger
Håber i vil nyde denne kortprosa, og at den vækker lidt tanker, måske endda en lille debat

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 20/05-2016 14:20 af Oscar Loui (Caos) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 276 ord og lix-tallet er 41.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.