5Stækkede vinger
Fuglenes engang så smukke vinger blev stækkede af livets mange sa... [...]
Digte
7 år siden
3Et uventet besøg
Uvelkomment besøg. · Den kom midt på dagen · bankede ikke på · gav sig ... [...]
Digte
7 år siden
4Den lille grønne frø
Den lille grønne frø boede ved bredden af andedammen sammen med m... [...]
Noveller · drama, eksistens
7 år siden
9Der var engang
" Der var engang." Sådan begynder mange eventyr, men når man bliv... [...]
Filosofihulen · erkendelse
8 år siden
3Det hævnende hus
Huset var et stort skrummel set med nutidens øjne.Det blev bygget... [...]
Blandede tekster
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Bella Donalson (f. 1939)
Kvindens hjerte synger en stille blues medens aftensolen sætter himlens skyer i brand.
Hun går langs bækken og hører vandets stille rislen og frøers kvækken i sivene.
En guldsmed tager en sidste rundflyvning på lange, elegante vinger.

Pludselig flænges idyllen af jetmotorers rasende brølen.
Hvide udstødningsgasser forstyrrer himmelbilleders skønne harmonier.
Maskingeværernes arrige bjæffen vækker angsten, der får den stille blues til at forstumme.

En blodigrød rose folder sig langsomt ud på kvindens bryst.
Hun synker om på jorden, der denne smukke aftenstund langsomt drikker blodet fra endnu et uskyldigt offer.

Larmende stilhed.
Solen synker langsomt ned bag horisonten.
Soldatens trætte øjne lukker sig.
En indre film begynder bag øjenlågene.
En film om vold, blod og grusomme pinsler.
om magtens mænd og deres ønsker,
om fornedrelse og manglende værdighed.

Han tænker på sin lille dreng derhjemme.
Mærker de små arme om sin hals og den klare barnelatter.
En tåre baner sig vej under de lukkede øjenlåg.
Ingen ser det i den mørke nat, og i morgen er han igen den barske soldat.

Måske engang vil alle kilder risle frit, frøer kvække i sivene og alle hjerter kunne synge en stille blues op imod himlens farvesymfonier.
Måske vil roser kunne folde sig ud med velduftende skønhed,og vi alle vil
blive brødre og søstre.
Måske engang når de barske soldater tør græde når andre ser det.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 23/05-2016 10:20 af Bella Donalson (Belladonnaen) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 224 ord og lix-tallet er 34.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.