3In Nomine Patris..
Det er sommer; regnen står ned over mig. · Jeg sidder udenfor. · Det ... [...]
Digte
7 år siden
3Mit politiske indspark; Jeg glæder mig til ...
Hvorfor jeg må betragtes som nationalsocialist. · Nationalsocialism... [...]
Blandede tekster
8 år siden
3Af alle mine kvantespring, er dette nok det...
Hey Jo-C-Fine! · Velbekomme :) - Og ja, er en sucker for at knække ... [...]
Filosofihulen · eksistentiel, frihed, filosofi
8 år siden
2Rester af en relation..
Til A. · Tanker fra et sted under solen, en sjælden eng, i mit indr... [...]
Blandede tekster
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Simon Rosenkilde (f. 1979)
Det er sommer; regnen står ned over mig.

Jeg sidder udenfor.

Det er sommer, og her er bidende koldt som grå skyer over mig maler det hele mat.

Kvinden, der siger, hun elsker mig er netop gået ud i aftenen.

Kvinden, der siger, hun er min sommer, kunne være hvad som helst..

Det er sommer, det hele er mættet, og jeg kunne være hvor som helst.

Jeg siger; "Jeg elsker", hun det samme, og vi ER ét, men vi er kun kroppe..

- Kærligheden er end ikke død for vores Os, og os; den er hul, ligegyldig og kun tom.

Vi, de levende døde, tjener hinanden i vores rå, brutale ondskab, ved at være for den anden, hvor Gud selv har opgivet kampen.

Ondskab og kærlighedens tomhed; kun lige holdt stangen nok til, at vi kan trække vejret, forklædte som engle..

Jeg ville elske hende og gør det alligevel, selv om det aldrig giver mening..

Vi holder os til sexen, klamrer os til den; de små ligegyldige spjæt i mørket, der ligner lys, men som kun skinner for blinde.

Vi siger, vi elsker, og gør det, midt i mørket, alene, sammen; i Graven Kød..

Ulykkelige zombie; tæmmet er du, der engang var menneske; givet alt og det hele, kun for at stjæle, og miste

Alt, og det hele.

... Æret være Gud, der hævner sig så mildt og blidt.

Æret være Gud, der, selv i sin sørgmodighed og tårer, finder nåde til sine største syndere.

Ære været Gud, der i sin milde moro, gør mennesker til levende døde, og lader disse to hylstre forenes, så sandheden er klar, i al sjæleløs tid efter:

"Thi dit er riget, magten og æren, i al evighed."

Amen.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 17/07-2016 21:01 af Simon Rosenkilde (SimonSaiz) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 283 ord og lix-tallet er 19.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.