Manglende sociale færdigheder


7 år siden 6 kommentarer Kortprosa akavet mennesker observation

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
10 måneder, 1 dag siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)
Man kan stå i en cirkel og række armen frem med en øl, for at skåle. men ingen reagerer og pludselig rammer den; ydmygelsen. En pludselig trang til at forsvinde ned i et hul, starter som en varme i kinderne og spreder sig ud i alle årer. Eneste mulighed, er flugt. At trække sig ubemærket væk fra en cirkel af mennesker, er ikke nemt, men nødvendigt. Så man går en tur, alene. Væk fra "dem", fra "ydmygelsen". Det er det her man vil. Det er et aktivt valg. Det er ikke fordi man føler sig udenfor eller føler sig malplaceret.. det er fordi man vælger det. Den her tur, er fordi jeg har lyst. Det har intet med dem at gøre.. Intet.

Men man vender tilbage.. Altid tilbage. For selvom at ydmygelse kan smages bagerst på tungen, er den akavede samhørighed med flokken, stadig bedre, end den isolerede ensomhed. Så man er tilbage. Bagatelliserer sin forsvinden. Fordi.. selvfølgelig har folk jo lagt mærke til at man var væk.. har de ikke?
Forfatterbemærkninger
Nogle gange, skriver jeg fiktions-tekster baseret på virkelige observationer.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 07/08-2016 15:01 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 171 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.