Bare en pige


7 år siden 8 kommentarer Aforismer og gruk relationer eksistentielt tabt lykke

8Bare en pige
Umiddelbart efter lussingen er jeg tom i hovedet. Jeg har så mang... [...]
Aforismer og gruk · relationer, eksistentielt, tabt lykke
7 år siden
2Dorthe som i Dorthea
En frossen sø, frosne tårer, frosne håb og frosne år. Jeg danser ... [...]
Noveller · filosofi, relationer
7 år siden
12En pille
Jeg tog en pille for at tømme tankerne · Jeg tog en til for at bliv... [...]
Digte · selvmord, kamp, tabt lykke
8 år siden
3Jeg kan
Jeg går med hastige skridt. Mine fødder følger rytmen som fylder ... [...]
Kortprosa · eksistens, refleksion
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Simone Dahl (f. 1998)
Umiddelbart efter lussingen er jeg tom i hovedet. Jeg har så mange tanker, men hendes flade hånd slog dem alle sammen ud, og nu sidder jeg her og kan ikke sige noget. Det er på en måde komisk, hvordan tanker bare sådan kan forsvinde. Jeg kan nærmest høre dem ramme parketgulvet og trille væk. Jeg rejser mig og går ud af stuen, siger kun ganske lidt til hende. Tavsheden hører hun nemlig bedst. Imens jeg knapper min frakke, kommer hidsigheden tilbage til mig. Chokket er allerede ved at lægge sig. Jeg får lyst til at gå tilbage; enten for at slå igen eller skælde hende ud. Alligevel samler jeg nok fornuft til at åbne hoveddøren og gå min vej. Jeg smækker døren hårdt og tørrer min hage. Der er blod på mine fingre, det kommer fra min læbe.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 17/10-2016 18:11 af Simone Dahl og er kategoriseret under Aforismer og gruk.
Teksten er på 138 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.