Skæg Problemer


7 år siden 1 kommentar Blandede tekster hverdagslivet monolog socialrealisme

2Karl og Plysbjørnen
Der var engang, i en lille dansk landsby, for længe siden. Hvor v... [...]
Eventyr og fabler · kærlighed, eventyr, fortælling
6 år siden
2Retfærdighed!
Jeg sidder tilbagelænet i stolen, og kigger på manden i jakkesæt ... [...]
Kortprosa · smerte, mennesker, død
6 år siden
1Skæg Problemer
Skulle vi snart til at få klippet det skæg af du gamle? · Nej, elle... [...]
Blandede tekster · hverdagslivet, monolog, socialrealisme
7 år siden
3Brandmanden!
John stod og kiggede desperat ud af vinduet imens flammerne stod ... [...]
Kortprosa · mod, mennesketyper, spænding
7 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Max Scmidt (f. 1984)
Skulle vi snart til at få klippet det skæg af du gamle?
Nej, ellers tak. Jeg nyder det som det er.
Gør du det? Hm, det syntes jeg nu ikke, mine kinder er begyndt klør fordi det er blevet for langt.
Jamen, så gror vi bare videre på, det er en tilvænnings sag.
Det har du ret i du gamle. Men så bliver det jo endnu længere.
Ja, og hvad så?
Det går jo ikke! Vi repræsentere et godt firma, hvor vi hverdag møder nye klienter. Det går ikke når vi skal behandle deres sager, at vi ser usoigneret ud. Det får firmaet og os selv til at virke uprofessionelle!
Det er da ikke vores problem at de ikke kan lide vores skæg, de kan da bare være ligeglade.
Ja, men det er ikke et godt førstehånds indtryk. Så dovne er vi ikke!
Jo, vi er.
Så! Nu tier du stille så henter jeg barberskummen!
Nej, lad nu vær!
Hold nu op! Hvad er det du er bange for min ven? Det kommer ikke til at gøre spor ondt. Vi har gjord det masser af gange før. Skummet hjælper os så vi ikke skær os med barberskraberen!
Og hvad så hvis vi gør?
Det gør vi ikke! Skægget skal bare af, så vi kan få lidt luft til ansigtet, og starte på en frisk! Når der så er gået et par dage så gror det ud igen.
Og hvad gør vi så der?
Så barbere vi os igen også er problemet løst. Det er vigtigt vi ikke snyder os selv og lader det gro, men hele tiden holder styr på det og klipper det, så der er plads til noget nyt!
Så lad os gøre det!
Forfatterbemærkninger
En mands monolog med sig selv, omkring hverdagens store problemer!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/01-2017 21:22 af Max Scmidt og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 286 ord og lix-tallet er 18.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.