3Det æld gamle træ
Slentrer ned af gaden, det regner, mørkt, træer, det enkelte hus ... [...]
Blandede tekster · visdom, læring
2 år siden
1Idag er appelsinernes dag
Det er appelsinernes dag i dag, dvs du har lov til at spise alle ... [...]
Blandede tekster · noget om, appelsiner, sundhed
2 år siden
1Ode til Pinterest
Når jeg ikke har penge · Så går jeg på pinterest · Så får drømmene vi... [...]
Digte · drømme, pengemangel
4 år siden
4Vi ser på vinduer
Vi ser på vinduer · De sælger drømme · De lokker os · Med deres blide b... [...]
Digte · drømme, følg drømmen
4 år siden
1Giv mig til hver en tid et vindue
Jeg har brug for et vindue · Til at kigge ud af når det regner · Jeg ... [...]
Digte · tid til tanker, tid til sig selv
4 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Ole Madsen (f. 1969)
Der var engang en sti, og på den sti var der en sten, og på stenen sad en lille dreng som ventede på sin mor.

Og så fortsætter historien.

Moren kom, hentede drengen, og sammen gik de den lange vej, hvorend stien førte dem hen.

Drengen voksede op, blev voksen, fik kone og børn, et hjem, som så mange andre.

Men det var som om at stenen fulgte med ham hvor end han begav sig hen. Godt nok så han den kun den ene gang i sin barndom, da han sad og ventede på hans mor, men siden hen, så han den igen, nogle gang snublede han over den, andre gange slog den ham fordærvet, men hver gang rejste han sig op, børstede skidtet af knæene, og gik videre med det dagen nu ville byde ind med.

Første mange gange tænkte han ikke videre over det, at det var samme sten han mødte, men som årene gik, hårene grånet, fandt han sig oftere og oftere sidende i lænestolen henne i hjørnet i den mørke stue og tænkende:

"Var der en sammenhæng?", "hvorfor den samme sten?", "hvad kan det alt sammen betyde?".

Vil det ske igen og igen som før? Skal jeg lære noget ved det?

Spørgsmålene hobede sig op, og han syntes ikke rigtigt at se nogen mening i det alt sammen.

Indtil han en dag begyndte at møde andre mennesker, som selv havde sten på deres vej, som heller ikke de forstod sammenhængen af.

Der begyndte at tegne sig et mønster.

Flere og flere mennesker kom forbi hans vej, og spurgte om råd: Hvor er vejen? Hvorfor kunne det gå så galt? Hvad er meningen med det hele?

Men hver gang syntes svaret at ligge lige for: Du må gå den trange vej, og skridt for skridt som dagen åbenbarer, for at vise andre hvad vej de skal gå i trange tider.

Og så blev han ikke kun klogere på sig selv ved at hjælpe andre, men oplevede mere og mere at blive et helt menneske ved at række ud til folk der havde brug for ham.

Dette var historien om en lille dreng, der voksede op, blev voksen, slublede over sten som gjorde ham klogere på livet.

Slut.
Forfatterbemærkninger
Dette er historien om en lille dreng og en sten på hans vej igennem livet

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 15/05-2017 09:48 af Ole Madsen (o-madsen) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 370 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.