Når foråret banker på


6 år siden 2 kommentarer Smilebåndet betragtninger dekorationer forårsstemning

7Uoverensstemmelser
Holms og Olsens interessante uoverensstemmelser startede længe fø... [...]
Smilebåndet · arrogance, hovmod
3 måneder, 20 dage siden
7Skildpadden
Svend havde placeret sig i stuens luneste krog sammen med resten ... [...]
Smilebåndet · juleaften, chokolade, konsekvenser
4 måneder, 25 dage siden
7Overflødighedshornet
Ved juletid hørte underboen en nat ved 3-tiden, hvordan Louis snu... [...]
Smilebåndet · grådighed, pladsmangel, stædighed
11 måneder siden
2Fødselsdagen
Karen holdt sin 78-årige fødselsdag på en forårsdag med fuld sol ... [...]
Smilebåndet · grotesk, stemningsskift, enetaler
1 år siden
4Slinger i valsen
Efter et kortvarigt ophold i en beskyttet bolig på én af sydhavsø... [...]
Smilebåndet · nykker, kørekort, konsekvenser
1 år, 1 måned siden

Puls: 14,8

Publiceret: 0
Afgivet: 7
Modtaget: 3
Lejsy Storm (f. 1955)
Forår! Årstiden hvor solen er på himlen og blomsterne vælter op af jorden akkompagneret af fuglenes kåde humør.

I takt med dette, opstår der et behov for at iføre sig lettere gevandter, hvilket kan vise sig ganske underholdende.

I supermarkedet surfede et par på ca. 35 år rundt fra reol til reol for at reducere det vakuum, der var opstået i køleskabet derhjemme efter helligdagene.
Det var unægtelig manden, der pådrog sig min opmærksomhed.

Han var velvoksen på omkring 2 meter og med et bodymass-index på omkring de 34, hvilket svarer til en kampvægt på ca. > 135 kilo. Vægtmassen havde også fordelt sig i kinderne, som havde undergået en ballonudvidelse. På trods af et anlagt fuldskæg, mindede kindposerne om en hamsters, der var fyldt til bristepunktet med forråd.

Korpus dannede en rundbue, og hans kortærmede blå bluse mindede mig om Stillehavet fra nord til syd på min globus.

Fødderne var placeret i fodstillingen ti-minutter-i-to, hvilket gjorde et eller andet besynderligt ved balancepunktet.

Hænderne greb effektivt ud efter diverse fødevarer i montrerne samt øl på hylderne. Armene var dekoreret af tatoveringer i fri dressur, og størrelsen på arealet havde været gunstigt til at lade "kødnålen" kreere et inferno af smørerier. Ørne i flammehav. Slanger med gule øjne. Et kompas på blå baggrund og ikke mindst et spindelvæv, hvor albuen dannede en korsedderkop med hugtænder.

Bukserne var model stumpebuks. Designeren havde været i ualmindelig dårlig lune, den dag de blev kreeret. De sluttede ca. 10 cm fra knysten og ankelsokkerne stoppede 5 cm fra buksen og efterlod dermed den sagesløse betragter med et estimat på 5 cm bleg hud in natura.
På den voluminøse læg åbenbarede der sig en underkæbe på et dødningehoved. Resten har vi til gode, når shortsene hives frem.

Han var dog så galant, at han havde påtaget sig at køre rundt med indkøbsvognen, men proportionerne gjorde, at den lignede en lille dukkevogn, han var ude at lege med i det gode vejr.

Ja, så er foråret skudt i gang.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 07/06-2017 14:40 af Lejsy Storm og er kategoriseret under Smilebåndet.
Teksten er på 332 ord og lix-tallet er 40.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.