Har de duer da slet ingen medfølelse!


6 år siden 2 kommentarer Digte sårbarhed ulykkelig kærlighed depression

2Har de duer da slet ingen medfølelse!
De smuldrer hurtigt væk igennem mine fingre. · Frøene. · Finder hver ... [...]
Digte · sårbarhed, ulykkelig kærlighed, depression
6 år siden
10Overfladebehandling
Det gik pludselig op for mig. · Vi er alle blade som virvles tilfæl... [...]
Blandede tekster · tanker, splittelse, følelser
9 år siden
4Frkrtlsr
Sad på mit WC forleden for at tjekke FB på min PC · da jeg pludseli... [...]
Blandede tekster
10 år siden
2Bekymring og skyld
Mit navn er Olsen. Jeg har levet tre-fjerdedele en menneskealder.... [...]
Blandede tekster
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Kenneth Grønbech (f. 1975)
De smuldrer hurtigt væk igennem mine fingre.
Frøene.
Finder hver deres næb uden at bevæge sig.
Ingen undgår deres opmærksomhed.
Til stor beundring for en stiv statue og et midterbarn.
Selvfølgelig har jeg også taget skade som de andre af min slags.
Hvorfor skulle jeg ellers stå her i parken og beundre frøenes vej ned i duernes maver?
Jeg pakkede min kuffert derhjemme.
Men jeg havde faktisk ikke noget sted at tage hen.
Kun en grund til at pakke.
Gad vide hvor mange duer der bliver mætte uden at vide at deres maver fyldes på grund af en ulyksagelig begivenhed i et menneskes liv?
Men jeg har da i det mindste lært noget.
Næste gang tager jeg et franskbrød med som ikke smuldrer så nemt imellem mine fingre.
Det vil heller ikke være så let for duerne at sluge.
Så kan det være at de dumme duer tænker lidt dybere over det istedet for bare at være så ligeglade!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 30/11-2017 21:28 af Kenneth Grønbech (kgbigfoot) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 159 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.