5Dette Nu
I dette nu er der noget som begynder · og noget som endegyldigt for... [...]
Digte
6 år siden
4Når døden kommer
Pludseligt... · sikkert overraskende pludseligt... · en dag...måske l... [...]
Digte
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Robert Spring Ehlers (f. 1967)
Pludseligt...
sikkert overraskende pludseligt...
en dag...måske lige om lidt...eller i morgen, lige efter du er vågnet...
imens du sidder på sengekanten, tænker på en drøm...
og idet du skal til at rejse dig op...
eller ude på badeværelset, med hænderne fulde af sæbe...
på løbeturen...
eller senere foran fjernsynet...
eller imens du vasker op, fjerner kyllingerester fra en tallerken,
brækker et ønskeben med en imaginær ven for, at tabe dit sidste ønske på gulvet...
eller imens du betragter solnedgangens farverier i horisonten...
eller en måneformørkelse, som ikke giver mening fordi du ikke kan se den...
eller efter du har kysset din kone farvel på kinden, imens hun sidder og læser om smog i Kina på tekstTV...
eller kort tid efter i entreen idet du betragter et barndomsportræt af dig selv på væggen og bagefter i mormors facetslebne spejl, som hun fik i bryllupsgave...eller...
imens du svæver i faldskærm over Grand Canyon...
kører galt på en landevej uden for Esbjerg, imens du læser en sms fra en dreng du kyssede i går...
eller efter hed sex med en ladyboy på crack i én af Bangcocks lune gyder...
eller glidende med golfstrømmen ned i det attende hul, imens en and flyver skræmt forbi...
eller fægtende med en sværdfisk ud for Great Barrier Rief, imens en bartender flirter nonchalant
med din kæreste, som just har beklaget sig over korallernes død...
eller kort efter du har set en svale suse, som en Spitfire hen over byens tage, blot for at undslippe din synsvidde, for evigt...
eller imens du læser et falmet postkort fra Mallorca fra en mor du aldrig lærte at kende...
eller imens du ligger på hospice og kigger på den grønne streg, som bølger hen over skærmen,
og bølgerne flader ud...
og bølgerne...
eller imens du sover og drømmer om en gris der bliver dolket til atomer af en vejrhane, imens din far står og griner vanvittigt, kun iført en flænset våddragt af velour og en brændende armbrøst...
eller bare pludseligt...
som et sort uudgrundeligt dyb der åbner sig under dine fødder...
sikkert overraskende pludseligt...
holder hjertet op
med
at

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 04/12-2017 19:50 af Robert Spring Ehlers (Trebor) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 351 ord og lix-tallet er 23.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.