Kongen af Aarhus


5 år siden 3 kommentarer Digte eksistens begær

5Bussen
Hendes hasselnød brune øjne gør mig helt forpjusket · Hendes rædsom... [...]
Digte
5 år siden
3Kongen af Aarhus
Jeg sidder der, midt på åen, i andres eufori, en isfugl florerer ... [...]
Digte · eksistens, begær
5 år siden
3Nå men
Jeg har brug for at snakke, ikke tale, snakke som Peter Sommer så... [...]
Blandede tekster · eksistens, angst, tanker
6 år siden
4Følelsesparadis
Sommetider er den eneste måder jeg kan stoppe med at tænke på hen... [...]
Blandede tekster · sårbarhed, tanker, kærlighed
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tobias Brixen (f. 1999)
Jeg sidder der, midt på åen, i andres eufori, en isfugl florerer over jeg, faderens suk af begejstring over dette syn, bringer en endnu større eufori til flokken af charterferie danskere. Jeg er en ener, en legende operativ kommandocentral med kompas og hele molevitten, en menneskelig schweizerkniv om du vil, det vil jeg ihvertfald.
Et menneskeligt 30-mands orkester, en forherligelse af jeg, et suk, et glimt, et sug, et minde. Jeg træder op af båden, ud af euforiens båd, euforiens bås. Jeg er givetfald det bedste som er sket menneskeheden, en ener som beskrevet før, et pragteksemplar af et individ, et psykologisk monster, en psykologisk engel, Zeus, Hades, Golem, jeg er hvad individet vil, hvad tilskueren, beskueren vil. Jeg er livet selv, vitaminerne til blomsten, ilten i en kolibri, gæren i brødet. Operativ kommandocentral, en schweizerkniv. Jeg er hvad individet er.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/07-2018 19:35 af Tobias Brixen (Sigurd Mikkelsen) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 141 ord og lix-tallet er 45.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.