1Fugleburet
Hørte du, at jeg trillede den smukkeste serenade. · Min vise om tid... [...]
Digte · sjæl
5 år siden
3Uden Ord
Uden, er Intet, · og her findes kun et endeløst tomrum, · svævende i ... [...]
Digte · livets oprindelse
5 år siden
2Savværk
Sidder på min brune gren · Saver med min rustne fuksvans · Alle mine ... [...]
Digte · tanke
5 år siden
1Muld
Der sidder hun så · På bænken, påklædt i sit uendelige tomrum af li... [...]
Digte · livsanskuelse
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Karin Askholm (f. 1968)
Hørte du, at jeg trillede den smukkeste serenade.
Min vise om tiden,
der bragte ønske om en varmere brise hen over sommeren.
Den sommer, der alt for hurtigt svandt,
og fløj i dårskab med de andre fugle mod nye vinde.

Tilbage sidder jeg stadig i mit snævre fangebur,
der på alle vegne mig strammer og snører.
Her kan jeg kun kvidre længselsfulde drømme ved synet af mine fællers aflagte fjervåren.

Hvorfra du står,
nyder du måske min dragt,
og hører min sagte hymne,
der nok bydes dig som en hyldest til mine trygge tremmer.

Men, stop nu alligevel op ved mig.
Kig godt på mit fjertæppe, da det har plukkehuller, hvorfra jeg fryser.

Lyt til mine smukke toner, for de omfavner det jeg fået givet,
så jeg forstår, hvad jeg har,
og derved kan leve mit fugleliv,
til tonerne af mine fællers træk mod varmere vinde
Forfatterbemærkninger
Græsset synes måske grønnere hos naboen, men derfor er der stadigt noget smukt der gror, hvor du er. Når du omfavner dette, sker mirakler.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 23/09-2018 17:32 af Karin Askholm (Askholm) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 146 ord og lix-tallet er 36.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.