Averie


5 år siden 1 kommentar Digte reflektion det ukendte overgivelse

2Læs det her dumme, dig foran skærmen
Hvad skal jeg skrive? · At jeg synes i er pis' · At jeg er træt? · Jeg ... [...]
Digte · egoisme, frustration, længsel
5 år siden
2Fuck jer
AD! · Jeg fucking skammer mig · Over de lorteunger jeg deler kønsorga... [...]
Digte · tavshed, frustration, kulturdebat
5 år siden
1Averie
Jeg træder mig frem blandt grædende vægge, hvor jeg rejser mod et... [...]
Digte · reflektion, det ukendte, overgivelse
5 år siden
1Når dansen ender, så tændes lyset
Et sted jeg ikke går · I en tåget tilstand hvor jeg intet kan se · Og... [...]
Digte
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Noah Azazel (f. 1998)
Jeg træder mig frem blandt grædende vægge, hvor jeg rejser mod et fjernt lys som svinder længere ind, idet jeg nærmer mig. Det tager fra i mit sidste skridt, og jeg bliver overtrumfet af omgivelserne, hvor de mørke vægge falder sammen i vand, og gulvbrædderne knirker til min skræk, om et underlag der sprækker. Mine sko er forsvundet, og de bare tær ridser mod træets livsånd, hvor jeg bliver fældet af tanken om længslen mod at slippe løs og endelig smage lyset med min hånd, selvom lyset ikke er omfavneligt. Jeg begynder at træde dybere ind og mærker en masse skyl på mine fødder, som ved strandkanten når bølgerne svømmer ind på land. Jeg ser lyset forme den mørke gang, hvor enderne begynder at falme, og jeg ser en illusorisk åbenbaring, der tilkendegiver et stort kosmos af farver og liv. Mine ben begynder stille at drukne i alt vandet, og jeg kan mærke sandet strejfe min bare hud. Jeg lægger mærke til, at min virkelighed bliver et valg, hvor jeg enten kan gå længere ud eller vende tilbage til den mørke gang, der står i ruiner bag min ryg. Jeg kan gå dybere og dybere ned i vandet - forlade depressionens gang - og blive druknet i livets flydende terræn, så jeg når at fange momentet af det rigtige liv, inden mit hoved synker under overfladen, og mine fødder træder ind i en ny verden, hvor hele min krop bliver fyldt op med vandets frisættelse.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 30/10-2018 21:15 af Noah Azazel og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 245 ord og lix-tallet er 46.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.