9Hvad er meningen?
Hvad er meningen med livet? · Et spørgsmål, som man til tider møder... [...]
Blandede tekster
3 år siden
2I dette øjeblik
Varmen der spreder sig med en spirende fornemmelse igennem kroppe... [...]
Blandede tekster
3 år siden
2Bænken
Jeg ved ikke hvad jeg laver. · Jeg sidder her og venter på dig. · Ven... [...]
Digte
4 år siden
4Længe siden
Kære M · Meget er sket i mit liv siden sidst, men en ting der ikke ... [...]
Blandede tekster
4 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Amalie S. Hjarsen (f. 2000)
Har du nogensinde prøvet, at miste livets flamme? At være helt nede og føle, at livet ikke er værd at leve?
Jeg håber for dig, at du aldrig falder så dybt.
Hvis du er dernede, så må du ikke give op!
Vær stærk og søg hjælp!
Man kan ikke klare alting selv, det er et faktum.
Du bliver nødt til, at tage valget for, at få chancen til at ændre noget i dit liv.
Livet er værd at leve smukt, hvis man er til den slags.
Jeg vil have du tænker over de valg du tager. De har alle sammen konsekvenser, også hvis du vælger ikke at tage et valg, så er det stadig et valg om ikke at gøre noget.
Kan du ikke se det?
Kan du ikke fornemme lyset over dig?
Kan du ikke fornemme den stige du er igang med at bygge?
Vi tager et skridt af gangen, op mod lyset og op af hulet.
Et skridt af gangen, mens vi bygger stigen sikker og stabil.
Måske ved vi ikke hvilken slags træ der er bedst at bruge, men det kan vi få hjælp til.
Måske ved vi heller ikke hvilken slags søm eller skruer vi skal bruge, men så spørger vi.
Du er ikke alene. Kig op og se de hænder der rækker ud efter dig.
Vi skal nok få dig op derfra.
Men du skal tage valget, for at få chancen til at ændre dit liv!
Det er dit valg.
Vil du op eller ned?
Forfatterbemærkninger
Det er vigtigt at vide at man ikke er alene, især i de tider hvor det følelse sådan. Jeg har selv været der, og er nu tilskuer til samme process. Man kan ikke gøre andet end at være der, bare husk at passe på dig selv. Du kan ikke træffe valget for dem, for det er deres valg. Vær stærk og glem aldrig at du ikke kan klarer alting selv og at det er okay at spørge om hjælp.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 05/12-2018 12:35 af Amalie S. Hjarsen (Malle2684) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 250 ord og lix-tallet er 15.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.