2Hvem forstår virkelig ensomhed
Ensomhed hvad er det? det kan være virkelig svært at svare på. is... [...]
Blandede tekster
5 år siden
2En blandt mage
en blandt mange står jeg her · dråben på min kind kan ikke ses mere... [...]
Digte
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Cille Fomsgaard (f. 2001)
Ensomhed hvad er det? det kan være virkelig svært at svare på. især hvis personen der spørg aldrig har prøvet at have følelsen af ensomhed. Men jeg vil prøve at forklare hvordan jeg oplever ensomhed. Det jeg skriver nu vil nok for nogen lyde som en løgn. Nogen vil måske mene de kan argumentere for at det jeg skriver ikke er rigtig. Måske er de overbevist om at de altid har vært der for mig. Men hvad betyder det at blive fortalt at folk altid er der for en, hvis ikke det vises i handlinger. Nogen vil måske også mene jeg selv er skyld i at føle mig ensom. Men er man virkelig det? er man selv skyld i at føle sig ensom til at starte med. Jeg ser lidt på ensomhed, som jeg ser på vrede, glæde og fx følelsen af forelskelse. Der er altid en grund til, den er der i starten. Hvorfor skulle man blive sur uden den mindste grund? hvorfor skulle man have lyst til at gå at være vred. Jeg kan i hvertfald ikke finde nogen gode grunde til det. Og angående forelskelse. Starter det ikke altid med at der et andet menneske indblandet. forelskelse opstår ikke ud af ingenting. Det samme gælder ensomhed. Man kan være ensom i mange forskellige situationer. Det er måske derfor det er så svært at forklare hvad ensomhed er. Man kan både føle ensomhed hvis man er blandt mange mennekser fx. venner eller familie. Ensomhed kan også opstå hvis du sidder helt alene på dit værelse uden nogen at snakke eller skrive med. Jeg har den erfaring at folk bedre kan forstå at folk føler sig ensomme hvis de ingen venner har osv. Men det betyder ikke at deres følelse af ensomhed er mere rigtig eller skal blive anderkendt mere end dem som har mange venner, men stadig føler sig ensomme.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 03/03-2019 20:59 af Cille Fomsgaard (fomsgaard) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 312 ord og lix-tallet er 28.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.