3At lede
At lede. Du leder efter noget. Du ved præcist hvordan det helst s... [...]
Aforismer og gruk
4 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mathias Vest (f. 1992)
At lede. Du leder efter noget. Du ved præcist hvordan det helst skal se ud, hvilken form det har, hvad det kan, hvad det koster. Du kan mærke det helt indeni. Det her er det rigtige. Tiden er nu. Du leder og leder. Du skal bruge det nu og her. Helst igår. Ting dukker op. De ligner. Det er ikke godt nok. Du skal finde det helt rigtige. Det du leder efter. Men du finder det ikke. Ikke lige nu i hvert fald. Du opgiver. Alle planerne falder til jorden. Du tilpasser situationen efter hvad du fandt. Det du samlede op på vejen. Får det til at fungere. Det hele kører videre. Måske er du ikke stoppet med at lede. Pludselig dukker det op. Det du ledte så ihærdigt efter. Det du manglede. Det som optog al din tid. Det som du aldrig fandt. Men du kom jo videre uden det. Du mangler det ikke mere. Men her er det. Frit til at tage. Kan det bruges? Kan det integreres i det du istedet skabte? Måske. Måske ikke. Er det chancen værd? Næppe. Og dog. Nu er det jo her. Beslutning skal træffes. Der skal tænkes hurtigt. For det hele kører jo endnu. Men skal det laves om er det måske nu? Det her var ikke meningen. En tanke opstår. Pludselig indser du, at du er gået fra at lede til at lede.
Forfatterbemærkninger
Hvad vil det sige at lede?

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 10/07-2019 19:22 af Mathias Vest (Doktoren) og er kategoriseret under Aforismer og gruk.
Teksten er på 233 ord og lix-tallet er 16.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.