4At savne på forskud
Jeg slår dig tit ihjel. · Det er jeg ked af. · Til mit forsvar skal s... [...]
Digte
3 år siden
2Bumsen
Jeg har fået en bums. · Jeg mærker den første gang i 6. Lektien, li... [...]
Kortprosa
3 år siden
2Far
Hvor meget er arv, hvor meget miljø? · Hvor meget er stjernetegn og... [...]
Rim og vers · far, selvmord, spørgsmål
4 år siden
4En julekalender du ikke vil være hovedperso...
Kender du den der julekalender, hvor faderen tager sig selv af da... [...]
Blandede tekster · død, selvmord, jul
4 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Nina E. Kirkmand (f. 1987)
Jeg svæver mod en lukket dør, og da jeg når den, åbner den sig af sig selv. Bag den er et lyst rum, så stort, at man ikke kan se væggene. Og der står han så. Han har ryggen til, men jeg ved at det er ham; fra hans udtrådte Allstars-sko til hans mørke krøller. Jeg mærker varmen stige op i mig, gensynsglæde og kærlighed. Jeg har virkelig savnet ham. Men så kommer kulden. Den mærkes først som kuldegys på mine arme, før den hurtigt forplanter sig til resten af min krop. Jeg har savnet ham, han har været væk. Men hvorfor? Jeg kan ikke huske det.

Jeg rækker hånden ud og lægger den på hans skulder. Han ryster den af sig. "Adam," stønner jeg lavt, såret. Han bliver stående med kroppen vendt væk, men drejer sit hoved lidt, så jeg kan se venstre side af hans ansigt; læbens bue jeg har kysset så mange gange, næsens bøjning, det ene af de brune øjne, jeg så tit er dykket ned i. Men han kigger ikke på mig. "Du elsker mig ikke mere," siger han så. "Jo, jeg gør, jeg vil altid elske dig," siger jeg åndeløst, mens tårerne begynder at rulle ned ad mine kinder. Så vender han sig om, og jeg gisper; huden på højre side af ansigtet er væk, tøjet er flænset og fuld af blod. Begge øjne kigger bebrejdende på mig, det højre fra hullet i hans kranie.

Så vågner jeg brat. Panisk, grædende, badet i sved. Og det hele rammer mig. Igen: Adam er væk og han kommer ikke tilbage.
Forfatterbemærkninger
Jeg synes ikke rigtig, at fyldepennes kategorier passer på de her... Begyndelser jeg ynder at skrive. Så nu røg den altså under kortprosa :) Håber I tilgiver.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 30/09-2019 10:41 af Nina E. Kirkmand (Miniebsen) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 264 ord og lix-tallet er 18.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.