4At savne på forskud
Jeg slår dig tit ihjel. · Det er jeg ked af. · Til mit forsvar skal s... [...]
Digte
3 år siden
2Bumsen
Jeg har fået en bums. · Jeg mærker den første gang i 6. Lektien, li... [...]
Kortprosa
3 år siden
2Far
Hvor meget er arv, hvor meget miljø? · Hvor meget er stjernetegn og... [...]
Rim og vers · far, selvmord, spørgsmål
4 år siden
4En julekalender du ikke vil være hovedperso...
Kender du den der julekalender, hvor faderen tager sig selv af da... [...]
Blandede tekster · død, selvmord, jul
4 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Nina E. Kirkmand (f. 1987)
Jeg slår dig tit ihjel.
Det er jeg ked af.
Til mit forsvar skal siges, at det aldrig er for min hånd. Det er et fly, der falder, en arbejdsulykke, et biluheld.
Noget hurtigt, for jeg kan ikke klare at se dig syg.

Som en vinterbader står jeg lidt på broen, inden jeg går et par trin ned af stigen.
Jeg hopper det sidste stykker, får først skuldrene under, derefter hovedet, lader mig trækker ned mod den bundløs sorg.

Det omslutter mig, savnet, sorgen, kulden indefra.

Så skynder jeg mig op igen, lægger mig tæt ind til dig. Mærker din varme, lytter til dine tunge vejrtrækninger i mørket. Falder i søvn til tanken om os to, dengang, nu, i fremtiden.
Jeg er ligeglad med, hvornår du dør.
Bare det er efter mig.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 27/12-2020 20:36 af Nina E. Kirkmand (Miniebsen) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 132 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.