Afvist tekst - beskrevet som dagbog. Nej, nej det er fiktion


4 år siden 1 kommentar Kortprosa

4112
Mindst 112 gange om dagen · tager mit hjerte elevatoren · op og ned i... [...]
Digte
2 år siden
3Jeg håber at se dig igen en dag
Mine gummistøvler sjapper i de brune blade · Kulden sniger sig ind ... [...]
Digte
3 år siden
2Søster
På et tidspunkt forsvandt du fra mig · Jeg kunne stadig se dig · Du v... [...]
Digte
3 år siden
4Barndommens verden
For enden af den lange vej med rækkehuse til alle sider. kunne ma... [...]
Livshistorier · barndomsgaden
3 år siden
3Amager den 12. maj 1974 - Mors dag
Det gjorde virkelig ondt, da jeg stødte min storetå ind i kantste... [...]
Livshistorier · mor
3 år siden
3Cut
Angstens stille melodi · på svagt blus gennem kroppen · mens han smil... [...]
Digte · selvdestruktivitet
4 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Silje Aleb (f. 1969)
Lad det være sagt med det samme. Jeg har ikke noget imod weekender. Der er jo så meget man kan lave. Sådan en dejlig uendelig lang weekend, hvor man bare kan lave, hvad man har lyst til. Der skal i hvert fald slappes af. Helt sikkert - oven på ugens arbejde. Fem dage med lidt for sene sengetider og alt for tidligt op sætter jo sine spor, så det bliver dejligt at komme hjem og lade op. Se en film, spise noget god mad. For resten skal der nok handles på vejen hjem, for i morges var køleskabet så tomt som perronen i Galten en søndag kl. 16.
   Et blik ud på badeværelset minder mig om, hvor hurtigt jeg kom ud af døren i morges. Jeg samler hurtigt de våde håndklæder sammen og tager trappen ned i vaskekælderen. Der er ledigt. Hvor dejligt. Så kan jeg skynde mig op og nyde weekenden. Jeg skal bare lige først hente nogle småpenge på Statoil. Da tøjet er smidt i maskinen, drøner jeg op ad trappen. Puh. Det står ikke så godt til med kondien. Det kunne være, at jeg skulle løbe mig en tur i weekenden. Hvor gjorde jeg i øvrigt af løbeskoene. Dem må jeg lige have fundet frem. Det bliver skønt at løbe igen. Måske skulle jeg gøre det søndag morgen. Det kunne være jeg lige skulle finde.. Pludselig ringer telefonen. Du kender det sikkert godt. Det er mor, der ringer for lige at høre, hvad du skal lave i weekenden, og vil du ikke spise med i dag, og vi kan da også se en god film, hvis det skal være. Men der er bare det ved det, at der skal slappes af, og så er der lige en aftale senere med vennerne - FIFA - turnering, men måske i morgen, men nu vil jeg smutte, for jeg skal hente tøjet, og vaskekælderen lukker klokken 21.
   Lørdag kl. 12. Solen står ind i hovedet på mig. Et par timers søvn blev det til. Men pyt - det er dejlig uendelig weekend. Weekend hvor man bare kan lave, hvad man har lyst til. I aften skal der laves lækker mad. Grøntsagerne fra i går er gode nok. Måske er persillen lidt slatten, men kødet er helt sikkert godt nok. Ved siden af køleskabet ligger en stak uåbnede brev, som jeg beslutter mig for at åbne søndag eftermiddag. Søndagen er alligevel ikke til andet. Så matematikopgaven må også vente til søndag. Der er meget bedre tid.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 27/10-2019 22:06 af Silje Aleb (Paletten) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 415 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.