En lille fodbold rejste


4 år siden 2 kommentarer Smilebåndet forviklinger ventetid langfart

7Uoverensstemmelser
Holms og Olsens interessante uoverensstemmelser startede længe fø... [...]
Smilebåndet · arrogance, hovmod
3 måneder, 21 dage siden
7Skildpadden
Svend havde placeret sig i stuens luneste krog sammen med resten ... [...]
Smilebåndet · juleaften, chokolade, konsekvenser
4 måneder, 26 dage siden
7Overflødighedshornet
Ved juletid hørte underboen en nat ved 3-tiden, hvordan Louis snu... [...]
Smilebåndet · grådighed, pladsmangel, stædighed
11 måneder, 1 dag siden
2Fødselsdagen
Karen holdt sin 78-årige fødselsdag på en forårsdag med fuld sol ... [...]
Smilebåndet · grotesk, stemningsskift, enetaler
1 år, 1 dag siden

Puls: 14,8

Publiceret: 0
Afgivet: 7
Modtaget: 3
Lejsy Storm (f. 1955)
Mens efterårsregnen slog taktfast på ruden, og forvandlede udsynet til fossende floder, fandt jeg håndarbejdet frem. En lille badge, der forestillede en fodbold, skulle sætte prikken over i'et på værket, som var tiltænkt det yngste barnebarn.

Her i byen er sy forretningen desværre lukket, og derfor indkøbte jeg den beskedne ordre på nettet. Forretningen ligger på Fyn, og som sådan taler vi ikke om en fjerntliggende vejrstation på Sydpolen med ringe kontakt til omverdenen.

Varen blev afsendt samme dag, hvilket forretningen var så venlig at meddele mig.

Jeg ventede... og ventede... på ankomsten, så jeg kunne færdiggøre mit lille projekt. Jeg var mig helt bevidst om, at forsendelsen næppe ville ankomme med fragtmand i en flyttekasse på størrelse med et middelstort redskabsrum.

Dagene gik, og det gjorde ugerne såmænd også. Men endelig... i går ankom pakken! Et venligt postbud ringede på døren og spurgte forsigtigt:
- Var jeg var rette modtager af pakken?
- Øh ... Ja...!?
- Havde jeg på noget tidspunkt sendt den retur?
- NEJ!?... tværtimod! Jeg havde ventet som et rastløst barn, der længselsfuldt venter på julens komme.
- Hm! Ja... fordi han kunne se på en påklistret mærkat, at pakken havde været en tur omkring Nordsverige.

Se! Det forklarer jo unægtelig de høje posttakster hos PostNord. Brevet havde tilbagelagt en rejse på 2 x 1.700 km fra Fyn til Haparanda i Norrbotten län og tilbage igen, fremfor de sølle 110 km fra Fyn og til min brevkasse.

Men hva'! Så tænkte jeg: Giv dog forsendelsen en rejse og en storslået oplevelse. Der er råd til det med de posttakster, vi betaler.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 13/11-2019 12:52 af Lejsy Storm og er kategoriseret under Smilebåndet.
Teksten er på 269 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.