Det Usagte


4 år siden 5 kommentarer Digte mørke vanvid skam

3Skizofreni
De fleste tror · At skizofreni betyder at man har flere personlighe... [...]
Digte · psykisk sygdom, indre smerte og tomhed, indre dæmoner
1 år, 10 måneder siden
2Borderline
Et liv med borderline kan føles og tolkes på mange forskellige må... [...]
Digte · frustration, psykisk smerte, mennesker
1 år, 10 måneder siden
5Det Usagte
Fortabte sjæle - vi sover side om side.. vi er overalt her. · Stue ... [...]
Digte · mørke, vanvid, skam
4 år siden
4Hvordan kunne jeg være så blind?
Jeg kendte engang en pige. · Hun var så enestående. · Min bedste veni... [...]
Blandede tekster
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Line Ley Jensen (f. 1990)
Fortabte sjæle - vi sover side om side.. vi er overalt her.
Stue 8, stue 15 og stue 1. Et psykiatrisk hospital pynter ikke på parpiret..
Forventninger om bedring - endnu en joint bliver tændt i hemmelighed.. alle vil have magten, men den flyder ud i flere suk af tomhed..
En smuk piges gråd hænger i en tyk tåge på den lange syge gang.
"Det må du ikke - gå ind på din stue!"
Tiggende bomber, bliver vi gjort til og flere blikke falder på vores ar. Afsky og oplæst går hånd i hånd og hver en dag bliver slået ihjel af en ny!
JA, solen skinner, det ser vi alle, men indeni regner det. En løgn giver en pille, men kun som plaster på såret - shh, som indsat ved vi det..
Magt liderlige kællinger stiller op til kamp.. magt og tvang er hverdag her..
Døren åbnes, selvmord, de tørrer blodet væk og skriver videre.. jeg vil ud..
Ledninger om halsen _ et hospital så lukket, at du til sidst kun går i blinde.. en sandhed så grum, at selv djævlen bliver jaloux..

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 22/01-2020 04:32 af Line Ley Jensen (Lyvnz) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 184 ord og lix-tallet er 17.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.