3Pligterne er lavet
"Hvor tror du lige at du skal hen ungedame?" jeg vender mig om og... [...]
Kortprosa
3 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Kat Lyngel (f. 2002)
"Hvor tror du lige at du skal hen ungedame?" jeg vender mig om og kigger på hende.
   "Bare ud med nogle venner, hvorfor?"
   "Det tror jeg ikke, du skal først gå med hunden."
   "Har jeg gjort." Hun så overrasket på mig, som om hun ikke troede på at jeg kunne gøre noget uden at blive spurgt om det.
   "Nå, men du skal også rydde op på dit værelse."
   "Har jeg også gjort." Jeg havde forberedt mig på alt hvad hun ville smide efter mig. Jeg vidste på forhånd at hun ville komme med en helt masse ting hun lige mente at jeg skulle gøre inden jeg skulle i byen. Så derfor havde jeg for et par dage siden lavet en liste over alle de ting jeg skule gøre inden jeg kunne gå.
   "Har du foldet tøj sammen og lagt det på plads."
   "Ja, mor. Det har jeg også gjort." Hun kunne ikke stoppe mig.
   "Hvad så med tømme opvaskemaskinen."
   "Er også gjort." Jeg begyndt at smile en smule, men gemte det hurtigt igen. Hun var næsten helt rød i hovedet nu.
   "Har du gjort rent på badeværelset, støvsuget, lavet kaffe og set til hønsene?
   "Ja, Ja, ja og ja." Hun så bare på mig overrasket og jeg gled forbi hende. "Farvel mor, vi ses senere." og der efterlod jeg hende chokeret og ikke i stand til at stoppe mig.
Forfatterbemærkninger
Jeg var til forfatterkursus på et tidspunkt og vi skulle skrive en magt dialog. Det er der jeg har teksten fra.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 23/10-2020 21:06 af Kat Lyngel (Pandora-Kat) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 229 ord og lix-tallet er 17.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.