2Flammehav
Rynket pande, sammenpresset mund, lidt blodskudte øjne, ikke en m... [...]
Kortprosa
2 år siden
2Rummet, du plantede i mit hjerte
Det eneste, jeg har tilbage af dig, er rummet, du plantede i mit ... [...]
Blandede tekster · smil, styrke, indre konflikt
2 år siden
4Ukendt land
Jeg graver dybere og dybere, som et barn, der leder efter sit leg... [...]
Kortprosa
2 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Joobie Posselt (f. 2005)
Jeg graver dybere og dybere, som et barn, der leder efter sit legetøj i en sandkasse. Plasker febrilsk rundt i kornene, vender hvert et af dem, men når aldrig ned til bunden. Finder aldrig det tabte. Finder aldrig ud af, om der var noget, jeg tabte.

Det gentager sig hver dag. Hver time. Hvert minut. Hvert sekund.

Stopper aldrig, før jeg stopper.

Og jeg undrer mig over, hvornår jeg mon lægger skovlen ned og sænker hænderne ned i lommerne for aldrig at finde vej op igen. Undre mig over, hvorfor jeg overhovedet startede. Begraver hovedet i sprækken mellem ynkelige knæ, og lader sveden blande sig med en saltet væske, som forvirret triller ned ad mine kinder.

Alt, hvad jeg er, mon jeg er?

Alt, hvad jeg er, er blot grus og vådt ler, langtfra klippe og sten og frodige bakker og skove. Alt, hvad jeg er, vokser på et tyndt grundlag. Et flyvende tæppe, som har mistet sin magi. En frugt, der har glemt, hvor den kommer fra.

Jeg prøver og prøver, men der er ingen døre at flygte ud fra, ingen mor og far og intet sted, jeg kan kalde for hjem.

Jeg står i en tropisk regnskov, hvor alle fuglene er grå og sukker og indser, at personen, som står her, er på ukendt land.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 03/09-2021 08:51 af Joobie Posselt (Joobie) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 217 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.