Limboland


2 år siden 6 kommentarer Kortprosa refleksion livsanskuelse tankemylder

4Kælderen
Mine små fødder bevæger sig ned af den stejle trappe. Jeg læner m... [...]
Livshistorier · minde, far, livshistorie
2 år siden
6Limboland
Jeg er imellem aspekter af livet. Jeg befinder mig i limbo. I lim... [...]
Kortprosa · refleksion, livsanskuelse, tankemylder
2 år siden
6En fremmedes kærtegn
Man ved det ender · Inden længe · Iglen man er · Suger kærtegn og begær... [...]
Digte · romantik, fest, relation
2 år siden
8Blad i Regn
Bladet i regnen · Besynger sig om et frodigt indre · Glitre og gløder... [...]
Digte
3 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Nanna Holm Karlsen (f. 1998)
Jeg er imellem aspekter af livet. Jeg befinder mig i limbo. I limboens land hvor alt er kaos og ude af kontrol. MIN kontrol. I limboland kan du gå til højre. Du kan gå til venstre. Op eller ned. Frem eller tilbage. I hvilken retning livet fører dig, ved du endnu ikke. Du er i stilstand.

Vinden suser i dine ører. Kærtegner din hud. Får dit tøj og dit hår til at blafre. Men DU. Står stille. Helt stille. Ude af stand til at foretage dig noget. Du står bare og ser på vejene, der skifter retning. Vejene der tager dit blik op og ned. Frem og tilbage. Til højre og til venstre.

Jeg står alene med limbofølelse. Kun indeni er den synlig. Følelsen har sået en tvivl i mig. En tvivl på mig selv. En tvivl på andre. For hvad vil jeg? Og hvad vil de?

Din hjerne er blevet en stor rodebunke af skrald. Fra fortiden og nutiden. Bunken har vokset sig over dine øjnes højde, og dækker dit udsyn over dit nutidige liv. Et kæmpe arbejde er sat ind. Med skovl og spade rykker du ud. Tvinger din dovne krop i gang. Det er nu vi skal have ryddet op. Det er nu vi arbejder mod klart syn. Fri for skidt på linsen. Fri for den byrdende tuden i din øregang.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/09-2021 23:06 af Nanna Holm Karlsen (Nanna98) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 224 ord og lix-tallet er 19.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.