Jeg er vild med hverdagen


2 år siden 4 kommentarer Blandede tekster eftertænksomhed livets vej hverdagslivet

0Jeg vil bære min byrde med et smil
Aldrig vil jeg · tillade beklagelser · komme ud af min mund · Ved blot · ... [...]
Digte · mennesker, optimisme, smerte
17 timer siden
3Dronningen
Det var den forbandede · der blev · Dronning · Det var hende · Der var hj... [...]
Digte · tårer, livsrefleksion, forandring
9 dage siden
2Et gyldent øjeblik i min dag
Hver dag køber jeg et rugbrød, som jeg går ned i parken nedenfor ... [...]
Blandede tekster · dyr, eventyr, livsglæde
12 dage siden
5De nøgne træer
Smukkest er · de nøgne træer · De der ingen · varme mærker · Og ingen bla... [...]
Digte · afsavn, forår, følelser
23 dage siden
4Kære dagbog
Du er den, der kender mig bedst · Du har været med mig i storme, de... [...]
Blandede tekster · evighed, indre balance
1 måned, 2 dage siden
3Glæden
Er en rar og hyggelig ven · der besøger mig hver dag · Nogle gange gå... [...]
Digte · positivitet
1 måned, 9 dage siden
3Den store forblændelse i kærlighed
Intensitet · har ikke · nødvendigvis noget at gøre med · Intimitet · Det ... [...]
Aforismer og gruk · reflektion, følelser, ægte kærlighed
1 måned, 12 dage siden

Puls: 33,2

Publiceret: 15
Afgivet: 21
Modtaget: 49
Christina Harritz (f. 1975)
Hvor jeg dog bare elsker de dags- og ugentlige rutiner, som jeg har fået oparbejdet mig.
De er med til at gøre min dag helt særlig

Mit program ser således ud:

Hver morgen står jeg op to timer, før jeg skal afsted. Når vækkeuret ringer, ligger jeg gerne og slapper af i sengen i en halv time, inden jeg står op.

Jeg starter min dag med at drikke bladsellerijuice på tom mave. Det er en særlig helsebringende drik.
Dernæst drikker jeg to kopper grøn te.

Så tager jeg et bad, spiser morgenmad og indtager mine kosttilskud og drikker urter, der giver energi og mentalt overskud.

Så sidder jeg og mediterer og læser i bibelen i en halv time, inden jeg cykler i skole.

Med i tasken har jeg masser af urter, der værner mod stress, styrker de mentale funktioner og giver ro.

Når jeg kommer hjem fra skole, laver jeg to kopper grøn te og hviler mig lidt.

Massagerullen ligger fremme, så jeg hver dag kan massere mine fødder. Det giver sådan en dejlig summende følelse i fødderne.

Så lytter jeg til speaks på youtube og slapper af med det, mens jeg har en ansigtsmaske på.

Et par gange om ugen, går jeg på youtube og laver yogaøvelser i min stue, for at hente inspiration til min yogaundervisning.

Så forbereder jeg lektier og laver smooties til dagen efter.

Så ringer jeg sammen med min veninde, og som oftest mødes vi en halv til en hel time. Hun bor fem minutters gang fra mig. Det er så skønt, at vi kan følge hinandens udvikling på daglig basis.

Ved femtiden er det ved at være cool down tid, så jeg begynder at drikke afslappende urter, og lytter til stille og rolig afslapningsmusik.

Og så går jeg tidligt i seng, så jeg vågner frisk dagen efter.

Et par gange om ugen lægger jeg en hår kur.

Om lørdagen kommer jeg hviledagen i hu.
Hvis det er godt vejr, cykler jeg ned på genbrugspladsen for at se, om der er nogle gode bøger eller noget tøj, jeg kan klunse.

Om søndagen underviser jeg i yoga, og jeg elsker det.

'Find dig et arbejde, du elsker, og du vi aldrig arbejde en' dag i dit liv'

I weekenden skyller jeg tarme med kaffelavement, og mens jeg ligger på gulvet med røret oppe i numsen, holder jeg andagt i de ca. tyve minutter det varer. Og jeg elsker det. Her takker jeg Gud for alt, hvad jeg overhovedet kan komme i tanke om at være taknemmelig for, og så siger jeg positive bekræftelser højlydt for mig selv, da jeg ved, at ordene stedfæster det, de siger.

Cirka en gang om måneden mødes jeg med min veninde, og vi udveksler massage med hinanden. En skøn måde at være sammen på.

Intet er bedre end gode rutiner. De gør hvert minut særligt.

Mit liv er evig tilbedelse.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 17/10-2021 20:15 af Christina Harritz (Anniina) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 479 ord og lix-tallet er 29.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.