Har vi fundet lykken?


2 år siden 4 kommentarer Digte alder selvdestruktivitet tabt lykke

2Flygtige følelser
Regnen er fyldt med spøgelser her til aften, men jagten må fortsæ... [...]
Digte · psykisk smerte, selvdestruktivitet, tanke
2 år siden
2Kisten i mit hjem - extended version
Nogle dage eksisterer jeg ikke, min seng bliver til en kiste. Min... [...]
Noveller · digte, længsel, skæbnevalg
2 år siden
8Da jeg defineret død
Jeg husker det som en alt for mentalt udmattende dog velkendt sit... [...]
Aforismer og gruk · virkelighedsflugt, frustration, psykisk smerte
2 år siden
3Et hus?
Det føltes som om at huset har stået der altid, engang med et vig... [...]
Aforismer og gruk · natur, udvikling, kontrol
2 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Regn Christian Gotfredsen (f. 2003)
Jeg kan ikke forklare sommerfuglene i min mave, når jeg kigger på dig. Det er som en storm, en storm af sommerfugle, der bruser igennem hele min krop.
Dine læber på mine knuser mit hjerte og for hele min krop til at ryste. Jeg har ikke meget at sammenligne det med, faktisk intet, men kunne det her være lykke?

Du spurgte mig engang "Hvad er vi?" Helt ærligt? Så ved jeg det ikke, kunne du gøre mig lykkelig?
Alle omkring os har alle mulige forskellige holdninger og forventninger om "hvem" eller "hvad" vi er. En title? Er det lykke?
"Homoseksuelle"
"børn"
"kærester"
"piger"
"forvirret"
Ja, forvirret eller hvad?
Prøver vi begge to bare at jagte lykken, og har vi fundet den? Jeg tror vi er blinde når vi er sammen, vi ser ikke sorgerne eller håbløsheden ved at eksistere.
Men er det en god ting? Eller undgår vi bare det uundgåelige. Smerte.
Sand smerte, du har ikke oplevet sand smerte før du har stået på kanten og er blevet givet et valg.
Hopper du?
Jeg er lammet. Jeg vil forhelvede føle noget. Giv mig smerte, ægte smerte, ikke mere mentalt pis.
Mentalt eller fysisk smerte, hvad dræber os først?
Jeg håber det er lykke, jeg tror det bliver lykke, lad det være lykke.
Lad det være smukt, eller grimt. Lad det være lange gåture og mørke nætter, lad det gøre ondt.
jeg vil dø lykkelig, men kun hvis du er med på den.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 12/11-2021 09:31 af Regn Christian Gotfredsen (Regn0nfire) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 243 ord og lix-tallet er 20.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.