0Pingvinforsamling
Pingvinforsamling · Mine øjne øver sig stadig i at slappe af, min h... [...]
Digte
2 år siden
2Pingvin
Verden er kold, menneskene er onde, jeg må skjule mit hjerte, jeg... [...]
Digte
2 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mikkel Weibel (f. 1992)
Verden er kold, menneskene er onde, jeg må skjule mit hjerte, jeg må holde det for mig selv, jeg må give dem det indtryk at jeg er mere ond, jeg må være en alarmerende en, en ond en, sådan vil jeg overvinde ondskaben. Når det så bliver mørkt, når solen så går ned, så vil jeg gå op, så vil jeg være en pingvin, en sød en, sådan vil jeg overvinde kulden. Jeg vil vandre ture i kulden, i mørket, inspiration vil finde mig, jeg vil kigge på de flyvende farver, sådan vil jeg overvinde mørket. Jeg vil svinge mine vinger, jeg vil føle jeg kan flyve, jeg vil være en flyvende en, jeg vil svinge mit hoved, jeg vil føle mig klog, føle jeg er en klog en, vide jeg er en flyvende en. Harerne vil jeg se, harerne vil jagte hinanden med god intention, træerne vil jeg se, træerne vil se mig, træerne vil forstå, forstå det var nødvendigt at stå på 2 ben, finde ordene, blive en pingvin, se og forstå det. Det vil være tydeligt at det var en forrygende idé at kravle ned, at blive en pingvin, en sød en, en med en god intention, der bliver fundet af inspiration, kigger på farver, føler sine følelser, tænker sine tanker, træerne vil forstå og se at jeg vil forstås og ses og det vil de så gøre.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 11/04-2022 13:59 af Mikkel Weibel og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 231 ord og lix-tallet er 52.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.