Pingvinforsamling


2 år siden 0 kommentarer Digte

0Pingvinforsamling
Pingvinforsamling · Mine øjne øver sig stadig i at slappe af, min h... [...]
Digte
2 år siden
2Pingvin
Verden er kold, menneskene er onde, jeg må skjule mit hjerte, jeg... [...]
Digte
2 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mikkel Weibel (f. 1992)
Pingvinforsamling

Mine øjne øver sig stadig i at slappe af, min hånds refleks reddet mit ansigt, ilden husker jeg frygtede det bekymrede sinds reaktion mere end eksplosionen, jeg fandt endelig noget der kunne stoppe håndens vrede - kærlighed. De bange vil omfavnes, nogle af de onde har hjerter der skriger efter at synge, bruge hjertefyldte ord og gribe flyvende chancer, fyldt med smerte indeni lever de døende. Hadsk og forfærdet skjuler de hjertet, misbruger små væsner verbalt, truer, manipulere og terrorisere, de pådutter dem ind i en ond realitet hvor vampyrer, spøgelser, søuhyre og kviksand er virkelige og virkeligt, hvor rotter vil springe op i struben på dem og politiet er fjenden der kommer efter dem hvis ikke de overholder hver eneste restriktion. De ved godt deres vrede er en facade - et ondt skjold. De ved godt de har brug for en krammer - nogle af de onde har hjerter, andre har ikke. Pas på lille væsen! Den ægte ondskab er der også, føler hverken frygt eller kærlighed, med knive rammer den 2 centimeter fra hjerter og skærer struber over, med boltsakse klipper den fingerled over, den snyder dig for dine penge og stjæler din computer. Grib den flyvende chance, find din pande med diskolys der lyser farver kun du kan se frem, brug hjertefyldte ord, syng løvernes sang, kærlighedsfyldt og modigt hvis hjertet, giv dem en krammer, komplimenter, nedlæg deres vrede facade og onde skjold. Aldrig aldrig aldrig vågn, bliv ved til de kan se din pandes farverige diskolys, fortæl om de symbolske betydninger og magiens kræfter, drøm med åbne øjne, strål farver, tal kærlighedens sprog, syng om evigheden for evigt, jeg indkalder hermed til pingvinforsamling for at fortælle dig verden er varm og menneskene gode, du skal vise dit hjerte, vise du en sød en, jeg slår hermed alarm og fortæller dig godheden kan overvinde ondskaben! Jagt menneskene med god intention, fyldt med inspiration - og passion! De vil se og forstå dig.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 18/04-2022 00:51 af Mikkel Weibel og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 326 ord og lix-tallet er 54.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.