Glædelig fars dag - hele året rundt


1 år, 7 måneder siden 2 kommentarer Livshistorier mennesketyper refleksion nostalgi

2Glædelig fars dag - hele året rundt
Til min pappa. · Hermed en wienerstang med tanker og associationsla... [...]
Livshistorier · mennesketyper, refleksion, nostalgi
1 år, 7 måneder siden
3Det usynlige genfærd
Aftenen var særdeles lunefuld, diskotekets gæster virkede velopla... [...]
Kortprosa · mørke, identitet, oprør
6 år siden
3Grænselandet mellem skøn
Skønheden er ubeskrivelig og uimodståelig · Skønhed er udefinerbar ... [...]
Filosofihulen · ungdom, eksistentiel, kvinde
6 år siden
2Vestjyllands spirende talenter
Igennem mange år var vi pot og pande. Vi delte de samme interesse... [...]
Livshistorier · venskab, refleksion
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Alexander Petersen (f. 1993)
Til min pappa.

Hermed en wienerstang med tanker og associationslag.

Min far var bager. Ikke i Nørregade, men i jyske smørhuller og til søs. Han kunne sit kram, da kransekagen var på sit højeste.

Det beundrer jeg ham for.

Det samme gælder for min farfar, som i flere årtier var Ulfborgs bedste bager. Med lidt storhedsvanvid i stemmen, og hvis jeg skal smøre meget tykt på, var de begge Vestjyllands stolthed.

I mange år drømte jeg om at blive konditor, bager eller kok. Men måske var det mit eget sociale ophav, miljø og muligheder, der dannede præcedens for at jeg forklejnede det.

Hvorom alting er valgte jeg den akademiske vej. Bacheloren var lidt af en interaktiv kommunikationsromkugle, mens jeg får to år siden sneglede mig igennem kandidatuddannelsen i analytisk journalistik.

I dag er journalistikken mit levebrød. Nogle dage byder på rugbrødsarbejde, andre er mere othelloske, men grundlæggende er de velsnittet.

Konklusion.

Det handler det om at have et tåleligt output og vælge den rigtige topping i livets snørklede kanelsnurrer, hvor selv lidt skævt glasur kan bruges.

Dette opslag er ingenlunde støttet af eller associeret med Lagkagehuset eller lignende.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 13/09-2022 19:23 af Alexander Petersen (Alextheman) og er kategoriseret under Livshistorier.
Teksten er på 188 ord og lix-tallet er 35.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.