Drømme om mit barndomshjem


4 måneder, 22 dage siden 4 kommentarer Digte drømmeverden

3Et øjebliks klarhed
Da jeg vågner fatter jeg i et øjeblik at når man dør så dør man o... [...]
Digte
4 måneder, 19 dage siden
4Drømme om mit barndomshjem
Dagdrømmer mig tilbage under bordet i køkkenet med luften tyk af ... [...]
Digte · drømmeverden
4 måneder, 22 dage siden
5Overset forlod du livet
Jeg kan bedst huske din stemme, fjedrene som en trampolin. Jeg gr... [...]
Digte
4 måneder, 25 dage siden

Puls: 2,3

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Hans Christian Østergaard (f. 1991)
Dagdrømmer mig tilbage under bordet i køkkenet med luften tyk af porcelæn og versaler.
Fantaserer om barberskum, kastanjetræer og en blå vask med hvide striber af kalk. Om lange sommeraftener, med duften af dug og hvide frugtræer. Om at blive mødt af bogstaver så store at jeg ikke kan se andet.
Går turen gennem den lille sti ned til stranden og bader ude efter tredje revle hvor vandet er koldere men dybere.
Jeg slikker mine fingre våde fordi saltet tørrer dem ind.

Jeg ånder ind og ånder ud. Luften er skarp og efteråret kommer med svampe og æbler og skove fyldt med regnvejr. Med mørke og uenigheder. Med lange ture langs veje uden gadebelysning. Med dunkle stuer hvor det kan være svært at se ens fødder. Jeg folder armenene ud og lader mig falde i meterdyb sne som opsluger mig og jeg er varm og våd og inden lyset får overtaget er sneen borte og en allike pikker på fordrebrættet foran vinduet i køkkenet.

Drømmer om muddersvuppende sko, eventyr, forknytte ansigter, om kys og en duft af græs som er våd men ikke fugtig. Om snebær smørblomster anemoner og manglende skygger i solen.

Jeg er alene i kæmpeskove som omgiver mig. Bygger huler som huser mig for en stund før jeg tager hjem inden det bliver mørkt.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 16/12-2023 11:01 af Hans Christian Østergaard (Afblomstret) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 217 ord og lix-tallet er 31.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.