3Et øjebliks klarhed
Da jeg vågner fatter jeg i et øjeblik at når man dør så dør man o... [...]
Digte
4 måneder, 15 dage siden
4Drømme om mit barndomshjem
Dagdrømmer mig tilbage under bordet i køkkenet med luften tyk af ... [...]
Digte · drømmeverden
4 måneder, 17 dage siden
5Overset forlod du livet
Jeg kan bedst huske din stemme, fjedrene som en trampolin. Jeg gr... [...]
Digte
4 måneder, 21 dage siden

Puls: 2,4

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Hans Christian Østergaard (f. 1991)
Da jeg vågner fatter jeg i et øjeblik at når man dør så dør man og at min mor er helt forsvundet og fucking brændt i en ovn som et stykke brænde med ild indtil hendes ansigt og hænder var væk. Selv hendes næse som ikke lignede min og de fødder jeg ugen inden bildte hende ind, kun midlertidigt ville være kæmpestore og fyldt med væske, for ikke at gøre hende bange. Og i et øjeblik fatter jeg at de øjne som er brændt væk er de samme øjne som stirrede ud i luften og jeg prøver at forestille mig hvad hun tænkte på, når hun i en evighed bare stod og kiggede og ikke hørte hvad jeg sagde.

Kun i et øjeblik fatter jeg det - også er det væk.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 18/12-2023 16:40 af Hans Christian Østergaard (Afblomstret) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.