En autentisk fortælling om mangler hos mennesker


1 måned, 27 dage siden 4 kommentarer Kortprosa

4En autentisk fortælling om mangler hos menn...
Jeg føler ikke, jeg nogensinde har kunnet forbinde mig til et and... [...]
Kortprosa
1 måned, 27 dage siden
2SMS fra Far
Hej mit skat, · Hvordan har du det? Jeg har det, som jeg altid har ... [...]
Kortprosa
3 måneder, 4 dage siden
2Kaninhul
Kaninhul, kaninhop · hop hop, op op · et pelset dyr kigger op · Jeg aer... [...]
Digte · drømmeverden, sikkenogetsludder, eksistens
5 måneder, 27 dage siden
4Mellem dine sofahynder
Jeg møder Jakob i foråret · vi løser sudoku og spiser vingummibamse... [...]
Digte · dating, søvnløshed, digtning
6 måneder, 11 dage siden

Puls: 16,6

Publiceret: 2
Afgivet: 5
Modtaget: 6
Lea Siv (f. 1998)
Jeg føler ikke, jeg nogensinde har kunnet forbinde mig til et andet menneske. Jovist i momenter. I hovedet. I kroppen. Men når jeg sidder der over for dig, der siger: "Du er perfekt," tænker jeg ikke det samme. For jeg kan snildt finde mere end én fejl ved dig.

Måske du sidder der på køkkenstolen og beundrer svajet på min næse og mine læbers bevægelser, når jeg fortæller om noget, jeg ved noget om. Eller hvordan de løfter sig omkring amorbuen, når jeg synes, jeg har sagt noget sjovt.

Men når det er din tur til at tale, får jeg øje på de vildfarne hår mellem dine øjenbryn. Den tand, der lapper over en anden, som altid har været din store usikkerhed. Eller hvordan lyset fra loftlampen kaster en uflatterende skygge på din høje pande.

Tro mig, det her er ikke noget, jeg kan lide ved mig selv. For det afholder mig fra at komme tæt på dig.

Og dig. Og dig.

Og dermed afholder det mig fra at blive et helt menneske, der får lov til at mærke kærlighed og fuldendthed. Så hvis du forelsker dig i mig, er du heldig, fordi du uforbeholdent kan se det smukke i et andet menneske.
   Men samtidig utrolig uheldig, at det lige er mig, du i et øjebliks vildfarelse valgte at kaste din kærlighed på.

Tillykke med det. Og undskyld på forhånd.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 29/02-2024 20:41 af Lea Siv (L. Siv) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 230 ord og lix-tallet er 27.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.