Ansigtet i guldrammen


21 år siden 2 kommentarer Kortprosa

3Os, dem, vi og intet
At forsvinde, uden at have afsat sig spor. · At blive glemt. · Ingen ... [...]
Digte
10 år siden
1Parkeringsplads
En ensom gadelampe oplyser vore krakelerede parkeringsplads. · Sted... [...]
Digte
10 år siden
3Et arbejde
kraftig Desaturation · Faldende blodtryk. · Dyspnø · Efterfølgende Inge... [...]
Digte
11 år siden
7Det du ikke ønsker at forholde dig til
Gamle venner. · Det stikker i hjertet. · En samtale over nettet. · " De... [...]
Blandede tekster
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Thomas Sørensen (f. 1985)
Trådt ud på balkonen og tager et kig på den funklende himmel. Føler at du lige er født. Skåret alle trådene over mange år tilbage. Flyv op til der hvor du hører til. Gadelygternes skær lyser dig op som en engel. Der går ikke længe før du får vinger som duen. I sengen ligger jeg og stirrer på denne lille skikkelse. Du er så god at du må være sendt fra himlen. Er det den du længes efter. Det kan man vel heller ikke bebrejde dig. Du har taget din tjørn. Nu er det på tide at flyve videre. Du har ikke sagt et ord, ikke andet end det mest nødvendige. Du har efterladt tonsvis af billeder blot på en enkelt nat og du vil ikke blive glemt. Dit ansigt er allerede i guldramme. Jeg ved du ikke vil huske mig. Jo måske, som en der har behandlet dig lidt bedre end så mange andre. Dine sorte øjne følger et blinkende fly på ved mod syden. Jeg kan se hvordan du længes. Gid jeg kunne hjælpe denne lille skabning op til stjernerne, hvor hun burde danse nattens sorg væk. Lad mig hele dine brækkede vinger og sende dig af sted fra min hånd. Efter flyet. Efter solen. Efter lyset. Efter latteren. Jeg er bare i tvivl om du vil have hjælp. For bag denne lillepige facade. Gror et monster, der flår og skær i alt. Der vil dig godt. En falden engel. Udstødt fra flokken. Smidt i helvede, som Lucifer og trods din længsel efter dit hjem. Vil du aldrig tage tilbage for at bede om tilgivelse. Jeg kan ikke hjælpe dig på andre måder end, at gi dig et par hundrede ekstra efter din krops slid og slæb...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 10/03-2003 18:24 af Thomas Sørensen og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.