Religion, politik og samfund · Selvforsvar

109 svar
Senest opdateret 1 år, 3 dage siden · 11 bruger(e) deltager
1 år, 3 måneder siden

Min gode ven fra Congo spurgte mig en dag hvordan det havde været at vokse op i Danmark, jeg fortalte ham i grove træk at dengang var det fredeligt og man kunne lade døren stå ulåst, sådan er det ikke mere.

Jeg har endnu ikke til dags dato hørt om politiet der direkte har forhindret feks en voldtægt, hjemmerøveri eller voldelig overfald...de finder måske gerningsmanden efter skaden er sket.

Jeg gav engang min søster en peberspray, den fik hun brug for, det kostede hende en bøde på 5000 for våbenbesiddelse dog slap hun for yderligere tiltale da manden var kending...netop for hans psykopatiske voldige adfærd

Mor havde åben hus sidst ifh salg og naboen havde noteret et par der skilte sig ud ...de snakkede kun øst europæisk...dette har gjort mor mere bange end hun var inden og jeg har tilbudt hende en peberspray til natskuffen hvis det kunne give hende lidt ro.

Jeg selv har ingen grænser for selvforsvar jeg vil bruge alle midler for at stoppe en gerningsmand der truer mig, min familie og ejendom, jeg har nøjagtig overblik over hvad jeg har som "våben" i mit hjem, og ude tager jeg hvad der er nærmest om det så er en cykel...

Hvor er jeres grænse? Ligger i jer ned og håber på det bedste?

Hvor synes i statens grænse for selvforsvar bør være? Bør der være en?

1 år, 3 måneder siden
1 år, 3 måneder siden

Selvfølgelig skulle man gerne kunne forsvare sig hvis man bliver angrebet, og da ville det da være godt at have en peberspray. Men peberspray har det til fælles med alle andre våben, at de ikke kun kan bruges til forsvar men også til angreb. Hvordan skal man forhindre sådan et våben i at komme i de forkerte hænder. Hvis du går på gaden og en vil tage din taske og giver dig en peberspray i ansigtet, hvad vil du så gøre ved det?

Kåemer

1 år, 3 måneder siden
1 år, 3 måneder siden

Selvfølgelig skal man kunne forsvare sig selv, men glem pebersprayen. Et lille trick jeg lærte af min mor er at købe en hårspray i enten normal eller rejsestørrelse og så havde den i tasken. Den har samme effekt som en peberspray hvis du sprøjter det i ansigtet på folk og du har en god undskyldning som kvinde for at have en med på farten. Det kan de ikke straffe dig for ;)

1 år, 3 måneder siden
1 år, 3 måneder siden

Kåemer jeg har endnu ikke hørt om en kriminel der ikke kan få fat i et våben, jeg arbejde med nogle polakkere på lindø de tilbød alt fra håndvåben til maskinvåben...tværtimod ser det ud til at være meget let, så argumentet holder ikke rigtig til trods for det er det mest anvendte i den forbindelse, desuden sælges de i mangfoldighed i tyskland

Kianna kender alle smutveje til "primitive" våben, jeg selv anbefaler også gerne en lille chilli flaske af plastik, halv vand halv chilisauce ryst godt og vupti, men det er jo netop også en del af pointen vi har masser f smuthuller og våben i vores hjem men så snart det er designet til feks selvforsvar er det ulovligt ...hvilket for mig ingen mening giver

1 år, 3 måneder siden
1 år, 3 måneder siden

At det er let at anskaffe sig våben, er ikke ensbetydende med, at det er i orden.. Der er grunde til, at vi har en våbenlov. Dine argumenter er logiske nok, men følger man dem kan vi lige så godt alle gå med revolver. så kunne vi plaffe hinanden ned, hvis det skulle blive nødvendigt. Hvorfor skal kun forbryderne bruge skydevåben?

Kåemer

1 år, 3 måneder siden
1 år, 3 måneder siden

Så vi skal være forsvarsløse? For forbrydere kan har jo våbnet uanset

1 år, 3 måneder siden

Viser kun 10 af i alt 109 indlæg
1 år, 2 måneder siden

..altså det er en sur tjans!!!

1 år, 2 måneder siden
1 år, 2 måneder siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

1 år, 2 måneder siden
1 år, 2 måneder siden

Det betyder meget for mig folk melder ud uanset holdning, jeg selv blev klogere! selv tak..til alle

Kram!

1 år, 2 måneder siden
1 år, 2 måneder siden

Selv tak!
Kåemer

1 år, 2 måneder siden
1 år siden

#2 (KiannaKitter): Selvfølgelig skal man kunne forsvare sig selv, men glem pebersprayen. Et lille trick jeg lærte af min mor er at købe en hårspray i enten normal eller rejsestørrelse og så havde den i tasken. Den har samme effekt som en peberspray hvis du sprøjter det i ansigtet på folk og du har en god undskyldning som kvinde for at have en med på farten. Det kan de ikke straffe dig for ;)
Jeg er en gammel og skallet mand og kan ikke forsvare mig lige som de unge kan. Hvad skulle jeg sige som forklaring for at gå med hårspray?

1 år siden
1 år, 3 dage siden

sig det er til skægget Nahkuri!

1 år, 3 dage siden

Besvar debattråd

Debatten Selvforsvar er startet 16/09-2017 09:49 af Søren Sørensen (thevoid) og er placeret under Religion, politik og samfund.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

5Med omtanke
4 timer, 42 minutter siden · tope
5Skriveblokering/flow
8 timer, 25 minutter siden · jebomik
2330Dagens ord
13 timer siden · Savanti
4Salme
1 dag, 8 timer siden · Engbo
10Forfatter
1 dag, 8 timer siden · tope
7Kulturen står i en stilstand, der k...
1 dag, 8 timer siden · tope
2Beta-byttecentral
2 dage, 5 timer siden · PRESMA
8Musik i film
2 dage, 8 timer siden · dino
6Hvordan foretrækker du at sidde og ...
7 dage siden · jebomik
2Grammatikkurser?
7 dage siden · Kattegat
83Mand/kvinde
8 dage siden · dino
0En cool mand. En god historie.
8 dage siden · Morten Vesterga...
2Kan man redigere i en publiceret te...
10 dage siden · Djani Sejd
2Mødregruppen
11 dage siden · Savanti
91Hvad er du taknemmelig for i dag?
13 dage siden · Fink

Religion, politik og samfund

4Salme
1 dag, 8 timer siden · Engbo
91Hvad er du taknemmelig for i dag?
13 dage siden · Fink
6Victoria
17 dage siden · Kåemer
71Saudi-Arabien - Rusland
26 dage siden · Engbo
46At rejse er at leve?
1 måned, 5 dage siden · Nicolas Birch-J...
9Er den danske kultur modellerbar?
1 måned, 21 dage siden · Nicolas Birch-J...
10Folkekirken – ad hvilken vej skal d...
2 måneder, 11 dage siden · Engbo
26Hvad er meningen med livet?
2 måneder, 18 dage siden · BimmerenTheBims...
9Sandhed
2 måneder, 18 dage siden · Inghard
9debat af moderæset, versus lykken.
2 måneder, 18 dage siden · Pia Hansen
12Straf. Og forbrydelse.
3 måneder, 6 dage siden · dino
67Burkaforbud
3 måneder, 13 dage siden · Kåemer
41Demokrati
3 måneder, 17 dage siden · Kåemer
23Legalisering af cannabis
4 måneder, 13 dage siden · thevoid