3Os, dem, vi og intet
At forsvinde, uden at have afsat sig spor. · At blive glemt. · Ingen ... [...]
Digte
10 år siden
1Parkeringsplads
En ensom gadelampe oplyser vore krakelerede parkeringsplads. · Sted... [...]
Digte
10 år siden
3Et arbejde
kraftig Desaturation · Faldende blodtryk. · Dyspnø · Efterfølgende Inge... [...]
Digte
11 år siden
7Det du ikke ønsker at forholde dig til
Gamle venner. · Det stikker i hjertet. · En samtale over nettet. · " De... [...]
Blandede tekster
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Thomas Sørensen (f. 1985)

I dag er jeg stjernerne.
I dag er jeg den uberørte.
Månesten brænder i mine øjne denne mandag.
Går imod strømmen og lader folk skubbe og mase, for i dag er jeg en kanonkugle.
Den uberørte vender ikke om. Antikonformiteten længe leve! Søvnen er de andres skygger fra syv til seks. Arbejde, med urne i vendte, sygdom i mente, håb om at blive kendte. Månestenene følger de brændte.
Lader byen gøre sit indtryk. Føler mig ikke støvet af den grund.
Støv... krematoriernes ovne kaster mørke i gaderne og dødfødte danser med på opiumsvalsen.
Stjernen lyser ikke synderligt meget op, men tilstrækkeligt til at gå mod drømmen.
Massive angreb fra mentale dråbe tab. Ikke nok til at knække mig.
Vinger af stål, flyder ovenpå, svæver op i himlen blå. Uberørt. Sindsro. Multiracial. Ingen mumifikation i dag.
Mandag, møg dag, for mig ingen sag, - hvis sag? - min sag! Multiracial uberørt sindsro følger stjernerne med gyldne vinger.
Sølv i himlen. Satan er kravlet ud af sit bur og lægger nu på lur.
For mig ingen alarm
Gyldent hår på sminket kranie. Du er da smuk, hvis det ikke var for dit udseende.
- Nej nej! Det er det indre der tæller. Latterlig joke, som kun fede mennesker tror på.
Idealer. Pikke på længde med linealer. Præster fulde af pædofile planer. Skyhøje stiletter. Hun prøver at ligne pigerne fra venner. Måske hun kan opnå en form for kærlighed på den måde.
Kærlighed?! Ring til livepigen og få fem minutters udløsende ærlighed.
- Jeg slikker dine nosser, stønner hun - ja jeg elsker også dig. Det burde være nok.
Månesten gløder helvedes flammer hos de fleste og Jesus lægger grædende på gaden. Fanden har sømmet sig selv på korset og folk slikker blodet af hans fødder.
Uberørt. Iskold. Istid endnu en gang.
Junkiealarm. - overdosis nu! Og politiet tæver målløst videre.
Mandag, møgdag, for mig ingen sag, - hvis sag? - min sag!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 07/06-2003 22:17 af Thomas Sørensen og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 320 ord og lix-tallet er 25.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.