0Efter Nietzsche
Uddrag fra da.wikipedia.org: "Nogle forstår Nietzsches begreb 'vi... [...]
Filosofihulen
10 år siden
1Endnu en pink himmel
Jeg har endnu engang og havde stærke lyster til endnu en drink. M... [...]
Kortprosa
11 år siden
2En fristende duft
Jeg befandt mig pludselig på den anden side af strøget, det var d... [...]
Noveller
16 år siden
0En ny dag i det nye...
Et par sekunder for vækkeuret stå morgensolen ind af mit vindue. ... [...]
Noveller
16 år siden
0Den lysende morgensol
Et par sekunder for vækkeuret stå morgensolen ind af mit vindue. ... [...]
Noveller
17 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Frode Lindtner (f. 1977)

Mens spejlet ikke reflekterer hvad ønsker.
Så driver tankerne.
De døde øre.
Tusmørket er sunket ind under huden.
Mens nøgenheden lyser.
Den dybe tavshed rumsterer og lader mig ikke sove.
Vinteren slipper mig ikke fra sit kvælertag.
Den blege hud blænder, mens neglene gennem trænger huden.

Den røde kulør laver drypstens malerier.
Jeg svimler, tankerne stopper ved smerten.
Neglene drages over maveskindet.

Regnen bryder gennem skyerne igen.
En udryknings sirene trænger ind til mig.

Med foragt og nedtryk hovedet skåner jeg maven denne ene gang.

Smerten forsvinder og tankerne flyver igen.
Kærligheden er sunket i jorden.
Benene skælver ved morgendagens lys.
Skuespillet starter igen, men sidste akt er nær.

Anerkendelsen vil udeblive og jeg takker mig selv.
Stille vender sjælen sig og justerer.
Spejlene lægges tilbage dybt i skabet og forklædningen genskabes.

"Godmorgen"

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 05/07-2004 23:07 af Frode Lindtner (froggyfalcon) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.