4En tåre trillede
En tåre trillede. Ikke på grund af slag, råb eller voldsomheder. ... [...]
Blandede tekster
16 år siden
2En mands beslutning
Han drejede den lille æske i hånden. Så på de skrigende farver og... [...]
Blandede tekster
17 år siden
2De mindre kloge
- Se..., råbte han og pegede lige ud. - ...der er ugler i mosen. ... [...]
Blandede tekster
17 år siden
4Man får altid, hvad man fortjener
Han stirrede tomt hen for sig. Opfattede ikke, at det koldere og ... [...]
Noveller
18 år siden
2Løberen
På banen var han midtpunktet. Alle holdte øje med ham. Heppede på... [...]
Noveller
18 år siden
17Skal du have noget udgivet?
- Jeg skriver. De ord kommer en smule tøvende og alligevel en smu... [...]
Filosofihulen
18 år siden
1Et meningsløst mord
Jeg har slået ham ihjel. Tanken væltede ind mellem et kaos af tan... [...]
Noveller
19 år siden
3Bare en tanke
Havde jeg sat på en cafe, ville jeg have haft røde øre og måske e... [...]
Filosofihulen
19 år siden
2Mødet
Røgen lå som en let tåge under loftet og blev hele tiden tykkere.... [...]
Noveller
19 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Dorte Kure (f. 1973)
Havde jeg sat på en cafe, ville jeg have haft røde øre og måske endda et harmfuldt glimt i øjnene. Jeg ville have undret mig. Dybt endda. Have stillet spørgsmål ved det, jeg hørte. Måske ikke højt, men mine tanker ville have været anderledes. Meget anderledes. De ville have været gennemsyret af forargelse. Ikke at jeg anser mig selv for at være specielt snerpet eller gammeldags, men der er dog grænser for, hvad jeg vil ligge øre til. Dog ville jeg sikkert ikke lukke ørene eller flytte mig. Jeg ville, hvis jeg skal være helt ærlig, spidse ørerne og sørge for, jeg fik det hele med.
- Boblebad. En dejlig liflig duft af milde roser og olie. Massageolie.
- Omringet af kvinder. Jeg hygger mig.
- Ihh hvem var det, der rørte min røv? Var det dig, Mark?

Flere af den slags bemærkninger fløj rundt og jeg rynkede brynene. Hvis jeg havde opholdt mig i en biograf, ville jeg have sagt, den film jeg så var pervers. Flere individer i samme bad. Alle nøgne og alle med hedende fantasier.
- Jeg bukkede mig efter sæben og.. Fnis..
- Hov hvad er det, jeg har fået fat i? Det er hårdt. Hvad fanden. Man lever kun en gang og alt skal jo prøves på et eller andet tidspunkt. Skal jeg hive i.. Nåh det var bruseren.
- Ups et eller andet snittede mit lår og gled hen over min hofte.

Havde jeg været i biografen, ville jeg have rejst mig. Jeg ville være gået og hvorfor ikke? Porno har aldrig sagt mig noget. Dog her var ingen billeder. Intet visuelt. Kun ord, men ord der automatisk skabt billeder. Billeder af mange, nøgne, våde kroppe tæt på hinanden. Ikke helt tæt, men tæt. Som hos elskende lige før de smelter helt sammen.
- Det kilder.. Fnis..
- Hvem står på min fod? Vær venlig at hoppe af.
- Ahh elsker at blive skrubbet på ryggen. Længere ned. Tak.

Stilheden omkring mig blev kun afbrudt af min lave latter engang imellem. Jeg var nemlig ikke forarget eller fyldt med harm. For søren da. Det var jo uskyldigt og ganske underholdende, hvis jeg selv skal sige det. Ikke at jeg deltog. Jeg var en tavs, lettere leende, tilskuer. En tilskuer, der kunne se det morsomme i samtalerne. Faktisk undrede jeg mig, i min morskab, over at de kunne finde hoved og hale i deres samtaler. Ordene fløj frem og tilbage imellem folk, men ingen mistede tråden eller tøvede med at svare på de stillede spørgsmål, der gled frem og tilbage.
- Nej det var ikke mig, der rørte din røv, Enney. Måske var det Vib.
- Hvis hvide røv er det, jeg har vendt imod mig? Ret dig op, Lil. Synet er ikke videre pænt.
- Undskyld Mark nu skal jeg fjerne mig.

Flere af den slags bemærkninger fløj fornøjet rundt. Som var der snakke om vejret og jeg rystede smilende på hovedet. Førte sekseren på plads og trykkede så på den lille firkant, der sørgede for, at mine kort selv fandt tilbage på deres plads og min kabale derved gik op. Noget der fik mig til at smile endnu mere og jeg bøjede mig over mit tastatur.
- Snupper mit håndklæde og smutter ud af bagdøren, før en eller anden glider i sæben.

Det var bare en tanke, der slog mig, da jeg slukkede mig computer. Jeg rejste mig. Strakte mig og fik tanken. Hvor er folk frimodige, når de chatter sammen på nettet. Ingen personlig kontakt. Kun kølige taster under fingrene og en lysende skærm foran ansigtet. Ingen ansigter. Ingen stemmer. Ingen nærkontakt og ingen begrænsning. Man kan te sig næsten lige så tosset, som man vil. Der er grænser. Der er altid grænser, men grænser er til for at blive rykket, som en eller anden klog person en gang sagde. På nettet kan det nemt, meget nemt, lade sig gøre. Bare en tanke jeg fik. Bare en tanke.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 29/06-2005 22:37 af Dorte Kure (C.D. Uhrskov) og er kategoriseret under Filosofihulen.
Teksten er på 657 ord og lix-tallet er 23.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.