1Svend Estridsen – den danske godfather
"Ego facultate mihi ab Apostolic Sede tributa, indulgentiam plena... [...]
Blandede tekster
14 år siden
0Hvad vi mennesker dog tror på!
Hun læner sig frem over det runde mahogni-bord i det lille værels... [...]
Essays
16 år siden
0Simply the best
Et gammelt ord siger, at der bag enhver succesfuld mand står en k... [...]
Essays
17 år siden
2Træftekst 2006
"Det kan ikke passe," råbte Jonas og rejste sig fra bordet i det ... [...]
Kortprosa
17 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Henrik Rudolph (f. 1966)
Hun stirrer tomt ud i lokalet. I det forvrængede spejlbillede fra vinglasset kan hun ane konturerne af hans ansigt. Han er blevet gammel, trist og tavs.

Han forsøger at skjule et gab, mens han rækker ud efter glasset. Han er træt og trænger til en klase røde dråber til at slå kedsomheden ihjel med.

"Hun er falmet," tænker han. "Blevet, gammel, grim og tavs."

I et sekund fanger hendes blik den unge mand ved bordet ved siden af. Han smiler og tænder tusinder længsler i hendes sind. Hun ser forlegent væk, mens hun sitre som var hun tyve somre igen.

Han ser den unge servitrice, og lader diskret øjnene løbe langs kanten på hendes nederdel til udskæringen. Han skriger i sit inde, da han mærker sin egen dødelighed.

Han gaber igen, og hun kigger væk. De orker ikke mere. End ikke at bryde tavsheden.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/08-2005 19:47 af Henrik Rudolph (Rudo) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.