Jeg er her - et sted


18 år siden 4 kommentarer Kortprosa

6Den vrede kvinde
"Det var ikke mig. Det var det virkelig ikke, jeg sværger," sagde... [...]
Noveller
18 år siden
7Engang
"Mor, må vi få kiiiks?" Hun spørger på samme måde hver gang; træk... [...]
Kortprosa
18 år siden
2Please - do disturb
Peter lagde armen om Liv, da de stod i indkørslen og vinkede farv... [...]
Kortprosa
18 år siden
4Jeg er her - et sted
Jeg er her - et sted · "Hvor vil du ha' denne her hængt op?" spurgt... [...]
Kortprosa
18 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Lotte Brix (f. 1970)
Jeg er her - et sted

"Hvor vil du ha' denne her hængt op?" spurgte han. I hånden holdt han en glaslampe, der havde ligget på gulvet i hendes entré i godt et halvt år.
   Det ved jeg ikke endnu," svarede hun.
   "Ved ikke endnu? Jeg troede det var derfor jeg skulle tage værktøjskassen med. Har du slet ikke en idé til, hvor du vil have den hængt op?"
   "Næh," sukkede hun.

Han strøg en hånd igennem sit hår. Tog en dyb indånding.
   "Er du okay?" spurgte han.
   "Ja," svarede hun. "Jeg er bare træt. Træt af, at jeg ikke har nogen mening. Jeg er jo heller ikke rigtig flyttet ind her. Synes jeg er så forvirret. Ved ikke hvad jeg synes, og hvad jeg mener. Jeg kan sgu ikke beslutte en skid i mit liv."
   "Nårh," sagde han, "du har da f.eks. besluttet, at du ville flytte ind i den her lejlighed."
   "Ja wow, der gjorde jeg virkelig fremskridt," sagde hun ironisk.
   "Du har da også besluttet, at du vil være kærester med mig," sagde han med et smil.
   Hun vendte ansigtet mod ham, smilede, rystede let på hovedet og kyssede ham.

Der blev heller ikke hængt noget op den aften. De havde lavet mad sammen, og sad og spiste ved det lille køkkenbord. Hun havde åbnet en flaske rødvin. Snakken gik let. De lo længe af hans parodi af en forvirret kunde han havde haft samme dag, og herefter var der stille. Han kiggede rundt i hendes lejlighed og sagde så:
   "Ved du hvad - når jeg sidder her og kigger rundt synes jeg faktisk, at du er flyttet rigtigt ind. Jeg ved godt, at du er træt af billederne på gulvet og skabet, der stadig ikke er hængt op og alt det der, men jeg kan godt lide det. Måske er det her dig, som er lige nu?"

Hun så på ham, men svarede ikke.
   Da de var gået i seng, kunne hun ikke sove. Hun kunne høre på hans åndedræt, at han sov. Hun kravlede over til ham og ind under hans dyne.
   "Måske ved jeg godt alligevel, hvor lampen skal hænge alligevel," hviskede hun stille ind mod hans nakke.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 07/02-2006 21:56 af Lotte Brix og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 365 ord og lix-tallet er 20.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.