0Efter Nietzsche
Uddrag fra da.wikipedia.org: "Nogle forstår Nietzsches begreb 'vi... [...]
Filosofihulen
10 år siden
1Endnu en pink himmel
Jeg har endnu engang og havde stærke lyster til endnu en drink. M... [...]
Kortprosa
11 år siden
2En fristende duft
Jeg befandt mig pludselig på den anden side af strøget, det var d... [...]
Noveller
16 år siden
0En ny dag i det nye...
Et par sekunder for vækkeuret stå morgensolen ind af mit vindue. ... [...]
Noveller
16 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Frode Lindtner (f. 1977)
Det er et lille kammer bag en trædør. Det ligner et kosteskab, men der ligger en gammel madras i hjørnet.

Der lugter slemt i rummet og det flyder med gamle avise over gulvet. Det er et tæppe. Men man kan mærke det kolde og hårde betongulv igennem.

Midt i rummet hænger en enlig lyspære, den virker ikke. Lige under den er et metalfad, hvor der står nogle sterinlys, som er nedbrændte og sammensmeltede.

To af væggene er af træ. På den ene trævæg, er der tegnet med en afbrændt gren, det forestiller en siloet af en kvinde, der holder et barn i sine arme. På den anden er der intet. Endevæggen er af beton og i den er der et lille vindue. Vinduet er i gadeplan, og er meget beskidt, så lyset udefra kan ikke skinne igennem.

I hjørnet er der en lille plante, med nogle få blade på. Potten, hvor planten står, har en flække, som er tapet over. Jorden i potten er fugtig, og føles som god muld.

Ved siden af madrassen er der en rød plet, det ligner spildte vindråber der farver.

På madrassen ligger et tæppe, sammen med en slidt hovedpude. Under puden ligger en tegning. Den har været sammenkrøllet, men er blevet glattet ud igen. På den står der "Til Far fra Mads", og der er tegnet et hus med en lille familie.

Når jeg vender madrassen forventer jeg at se nogle krøllede sedler, men på madrassens bagside er der en stor indtørret blodplet.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 13/12-2001 22:07 af Frode Lindtner (froggyfalcon) og er kategoriseret under Noveller.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.