Klunser-genet


16 år siden 6 kommentarer Klummen max klunse

20Manden med sneploven
Søvnig mor med · klapvogn · i morgenmørket · Lille snottede Sofie · der s... [...]
Digte · følelser, socialrealisme, thriller
10 år siden
10Panda
Pandabjørnen · æder bambus · fordi det har dens · forfædre · altid · gjort · ... [...]
Aforismer og gruk · natur, humor
10 år siden
19Brasiliansk klokkeblomst
Prolog · Langt borte · På den anden side af kloden, vokser en · særegen... [...]
Digte · natur, monstre, satire
10 år siden
25Vi er første generation
Vi er første generation, vi blev født i kolber · og ammet af maskin... [...]
Digte · samfund, science fiction
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mikala Rosenkilde (f. 1968)
Jeg har et klunsergen. Det er vist ikke for meget sagt.
Det er ikke småting, jeg i tidens løb har hevet op af skraldespande, bugseret ned fra containere og fisket op af affaldsstativer.
Altså, jeg går ikke rundt og samler skrald. Men sjove ting.
På den måde har jeg fundet en virkelig dejlig havebænk, der efter kærlig pleje nu ligner en veritabel formue. En dækstol af hårdttræ, der koster en bondegård i forretningerne og en masse dejlige krukker til haven. For nu bare at nævne noget...
De fleste af planterne og blomsterne, der står rundt omkring er såmænd også klunset. Hvad folk dog ikke smider ud!

Jeg har det dejligste opstammede syrentræ, der blomster med de mest bedårende lyslilla blomster. Der står roser overalt, der bare skulle studses en smule, før de kom i jorden og et virkelig pænt mandeltræ, der åbenbart ikke måtte stå i den oprindelige have.

Når jeg går tur med hunden har jeg altid øjnene med mig. Hvad man dog ikke kan finde! Max er smaddergod til at få øje på de gode ting. Det var ham, der fandt den pragtfulde lænestol, som jeg slet ikke havde set, før han skulle til at markere den som hans med et lettet ben. Den fejler ikke det mindste og står nu og troner i stuen. Og sådan en manglede vi virkelig.

Forstå mig ret. Vi er ikke fattige. Jeg kunne formodentligt godt købe mig til de ting jeg finder. Det her er bare sjovere. Så føles det som gaver fra livet og når man selv sætter det i stand, får man et andet forhold til dem.

Jeg fandt også engang et marsvin, der var smidt ud. Det er en del år siden. Nu hviler han under syrentræet og blev meget gammel.
Hvad folk dog ikke smider ud!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 02/08-2007 23:35 af Mikala Rosenkilde (Mikala) og er kategoriseret under Klummen.
Teksten er på 299 ord og lix-tallet er 25.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.