20Manden med sneploven
Søvnig mor med · klapvogn · i morgenmørket · Lille snottede Sofie · der s... [...]
Digte · følelser, socialrealisme, thriller
10 år siden
10Panda
Pandabjørnen · æder bambus · fordi det har dens · forfædre · altid · gjort · ... [...]
Aforismer og gruk · natur, humor
10 år siden
19Brasiliansk klokkeblomst
Prolog · Langt borte · På den anden side af kloden, vokser en · særegen... [...]
Digte · natur, monstre, satire
10 år siden
25Vi er første generation
Vi er første generation, vi blev født i kolber · og ammet af maskin... [...]
Digte · samfund, science fiction
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mikala Rosenkilde (f. 1968)
Jeg har fået hund. Eller rettere sagt, hvis det skal være helt korrekt, så har hunden vist fået mig. Adopteret mig, sådan føles det i hvert fald.
Misforstå mig ikke. Jeg er meget glad for dyr. Også hunde. Så da jeg mødte min kæreste, var det naturligvis kun en stor glæde, at Max også boede i det lille rækkehus.

Max er snart fem. Max vejer rundt regnet 50 kilo. Det er en smule mindre end mig, men jeg er heller ikke så høj. Det er Max til gengæld. Høj og bred og en lille smule tyk.

Max sover meget. Og snorker, når han gør det. Han savler også og tager min dyne. Tigger ved bordet og knurrer når han har et kødben. Max deler ikke med nogen.

Naboerne synes, han er meget stor og ser en lille smule farlig ud, når vi går tur.
Men han er ikke farlig. Faktisk er Max en meget rar hund. Hvis man altså ikke lige er kat eller due. Katte og duer kommer ikke længere på matriklen.

I haven er der en sø med karper. Max kan ikke lide vand og han og jeg måtte træne længe, før han ville med gennem en vandpyt. Men Max bruger søen på en anden måde. Når vi har hundevenner på besøg, kan Max en skæg leg.
Den kan han dog kun lege én gang med hver hund, før de lærer at holde sig på afstand.
Når den sagesløse hundegæst står ved kanten og kikker på karper og måske bøjer sig en anelse for at smage på det klare vand, kommer Max bagfra med 100 km i timen... - og så skal vi endnu engang hente en meget våd og forskrækket hund op af søen.

Max smiler bredt over hele hovedet og skubber kærligt til mig med rumpen.
"Har vi det ikke skægt!" kan jeg se han tænker. Og naturligvis "Er der mere mad?"

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 02/08-2007 23:34 af Mikala Rosenkilde (Mikala) og er kategoriseret under Klummen.
Teksten er på 316 ord og lix-tallet er 17.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.