1Caladhires Skat - Kapitel 8
Elderin havde sendt Bavre og nogle andre ud for at lede efter Sol... [...]
Fantasy
16 år siden
1Caladhires Skat - Kapitel 7
"Elderin! Hjælp mig, Elderin!" Soli stormede ind ad døren med Rov... [...]
Fantasy
16 år siden
1Caladhires Skat - Kapitel 6
Rovianna traskede duknakket af sted gennem regnen, og gaderne var... [...]
Fantasy
16 år siden
1Caladhires Skat - Kapitel 5
Ena sank sammen. Hun tørrede de piblende svedperler væk fra ansig... [...]
Fantasy
16 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mio Nielsen (f. 1986)
Det sydlige Ebis, byen Calunn
   år 446 – Den tredje tidsalder

   Fuldmånens skær kunne knap anes gennem de tætte mørke skyer. Byporten blev lukket for natten, og den tætte og silende regn kvalte nærmest alle lyde. De tændte fakler syede og truede med at gå ud. Folk havde slået skodderne for og sad indenfor enten foran deres trygge varme pejs eller i den lokale kro. Kun en person vandrede rundt i gaderne. Regnen syntes ikke at genere ham, tværtimod. Som en skygge i natten, gik han målrettet gennem byen. Kappen smældede om benene, da han drejede ned af en smal gyde. Han standsede foran en trappe, hvor en kat sad på det øverste trin. Den hvæssede arrigt og skød ryg. Han tog et skridt op af trappen og katten flygtede hastigt ind i mørket. Han tog endnu et skridt og stoppede foran døren. Frem fra kappen trak han en blodrød daggert. Selv i mørket kunne man se den var rød, og på bladet var der forskellige ældgamle tegn indgraveret.
   Den fremmede løftede sin anden hånd og bankede tre gange på døren.
   I lang tid var der stille, men pludselig kunne høres forsigtige skridt bag døren. Adskillige låse blev skudt fra og døren blev åbnet på klem. "Ved Caladhire!" gispede kvinden. "Ikke dig." Hun forsøgte at presse døren i igen, men for sent.
Forfatterbemærkninger
Revideret version publiceret 2-8-2008.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 11/08-2007 15:49 af Mio Nielsen (Mio) og er kategoriseret under Fantasy.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.