4Kalken
Der var engang en konge, som var meget bekymret. Dag ud og dag in... [...]
Eventyr og fabler
14 år siden
0Spellbound
I had forgotten the night and I had forgotten the stars, blinded ... [...]
Noveller
15 år siden
0Silent Scream
Og hun stillede sig i stuedøren, og ventede. Ventede bare på at d... [...]
Noveller
15 år siden
0Moon child
Something began to grow that day, something inside me which was a... [...]
Noveller
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Herdis Jensen (f. 1991)
Tågen kommer drivende ned fra bjergene, som en skygge, der sniger sig ned på sit bytte, en tyk flydende tåge med en substans som tjære. Tågen ruller ned gennem revner og sprækker i de stærke bjerge, ned over græsset og de små træer, den rammer hende hårdt, omslutter hende og lægger sig som en tæt dragt af vand. Tågen fylder hendes ører og gør hende døv, lukker hendes øjne og gør hende blind, presser sig ind gennem hendes mund og næse og kvæler hende. Bevidstløs falder hun til jorden, falder gennem den tykke tåge, som virvler voldsomt om hende, hendes mørke hår står som et bål af kolde, døde flammer om hendes blege ansigt. Hun ligger på den frosne jord, iskrystaller arbejder sig op over hendes lukkede øjne, omkranser hendes rosenlæber og kravler over hendes smalle hænder. En tynd og varm stribe af mørkt blod siver stille ud ved hendes mundvig, tågen fryser det straks. Bag hendes bevidstløse ydre hersker en følelse af sorg og smerte, en følelse af afmagt, den lader hendes hjerte sortne, lader tågen tage hendes sidste åndedræt, hendes sidste tanke, en tanke om en dybrød rose, en dybfølt kærlighed, som altid måtte forblive en umulig drøm.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 10/12-2007 22:26 af Herdis Jensen (Fuintari) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.