1Invasion
På den evigt krympende lever · Holder et mellemstort kuld kattekill... [...]
Digte
13 år siden
1Igen
Han rørte forsigtigt ved hendes skulder. "Er du sikker? Skal vi g... [...]
Kortprosa
14 år siden
22I torsdags
I stedet går han indenfor. Han vil ikke være derude. Indenfor er ... [...]
Noveller · storm
15 år siden
9Kage
Scenen er selvskreven: De to damer er ikke et minut under 82, de ... [...]
Blandede tekster
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Lyng Svensson (f. 1984)
Flad? Hvem er flad? Selvfølgelig ligner jeg en der er blevet trådt på tusind gange - det er jeg jo! Det er et hårdt liv. Der er så mange mennesker der træder på mig. De kommer gående og ser mig egentlig slet ikke. Jeg er der, de ved jeg er der, men de ser ikke på mig. De går bare hen over mig. I forbifarten når de som regel at trampe på mig. De har alle deres forskellige liv. De er på vej fra noget til noget andet. De er lykkelige eller triste, vrede eller glade. Men fælles for dem alle er at de ikke stopper op. De er travlt optaget af at gennemgå planer i hovedet, spekulere over ting der sker i deres liv, være bekymrede for morgendagen. Deres blik vender indad. Og så er det altså at de kommer til at træde på mig. De gør det sikkert ikke med vilje. De har aldrig overvejet at det kunne være anderledes. Jeg beklager mig heller ikke. Måske er det bare min lod i livet. Måske findes der en skaber, som har bestemt at jeg gerne må trædes på. Børnene er dog anderledes. Nogle af dem i hvert fald. Et barn ser hele verden med samme nysgerrige blik og skelner ikke mellem vigtigt og uvigtigt. Børnene ser mig. De kigger ikke bare hen over mig og ignorerer mig. Jo ældre de bliver, jo mere lærer de dog at de ikke skal se mig rigtigt. De voksne har aldrig tid til at opdage mig. Og derfor er jeg så flad. Jeg bliver altid bare trådt på. Hvorfor skulle de også lægge mærke til mig? De fleste har aldrig så meget som tænkt over at jeg er der. Jeg er en selvfølge for dem. Indtil jeg en dag mangler og der er et hul i fortovet.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/05-2009 19:02 af Tenna Lyng Svensson og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 304 ord og lix-tallet er 19.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.