1Kort
Der er ikke noget givet · Her i livet.
Digte
12 år siden
2Handling
Handling · Skaber · Forvandling
Aforismer og gruk
13 år siden
1Ugleløjer
Cirkeline · Hvilken mine · Hun er ude på spilopper · Og det så kopperne... [...]
Rim og vers
13 år siden
2Lugtgener
Oskar spiser · Børnene griner · For Oskar fiser · Oskar var børnenes kæ... [...]
Rim og vers
13 år siden
4Visionær
Ikke nær-synet · Ikke lang-synet · Men derimod fjern-synet.
Aforismer og gruk
14 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Leif Mandrup Christensen (f. 1948)
Arbejdet i medicinalvarefirmaet kom til at vare et par år for Knud og Magda.
I denne periode havde de en stor pige til at kigge efter lille Børge og ordne skift af ble, blevask mv. Dengang i 1950'erne var det ikke til at opdrive en vuggestue, og såfremt der var en ledig vuggestueplads, da kunne den ikke betales af Knud og Magda, de var trods alt almindelige mennesker, der arbejdede til lidt over mindstelønnen.
Der var lige penge til husleje, mad og så nogle øl på stamværtshuset. Og det blev heller ikke til mere, da Knud var så træt efter at have slæbt 50 kilos fustager hele dagen, at der ikke rigtigt kunne være tale om sent værtshusliv, og selvom Magda ofte havde lyst pga. jukeboxens musik, da fulgtes hun altid med Knud hjem.
Der var endnu en grund til, at Knud og Magda forlod værtshuset så tidligt. Der var efterhånden vokset nogle stiklerier frem mod dem. Specielt "neglerenseren", der jo var beskyttet af sin springkniv, var streng. Stiklerierne gik på, hvorfor Knud da ikke sendte Magda på gaden til de andre piger for at betjene trængende herrer. For det første var der flere af mændene i kliken, der gjorde det med deres veninder, for det andet var ingen af de mænd så dødtrætte som Knud, når han sad der om aftenen. Og som "neglerenseren" sagde: "Jeg har kun besvær med mændene et par gange om måneden, og de lader sig hurtigt overtale når jeg tager min skarpe neglerenser frem af lommen. Og min veninde Linda er trods alt på gaden 8-10 gange i løbet af en aften. Og med dine kræfter Knud kan du sagtens sætte dig i respekt overfor en vrangvillig herre".
Stiklerierne forblev ikke upåagtet. Når Knud og Magda trætte og beøllede sank om i dobbeltsengen, blev der udvekslet bemærkninger. Knud kunne sagtens optræde i rollen som stærk mand overfor genstridige kunder hos Magda, det var jo en rolle, han var vant til. Men Magda synes ikke rigtigt om idéen, da hun igen var gravid, og som sådan ikke kunne være aktiv i en lang periode fremover. I det mindste et par år.
Det skulle dog gå anderledes.
I mellemtiden var Børge blevet stor.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 14/07-2009 19:14 af Leif Mandrup Christensen (mandrup) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 368 ord og lix-tallet er 35.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.