3Luftens betvinger
En mus kravlede op på et tag. · Den drømte om hæder og ære! · "Tænk h... [...]
Rim og vers
13 år siden
5Stranden
Jeg kan bare mærke det. Meget meget tydeligt. Der er ingen tvivl.... [...]
Kortprosa
14 år siden
6Naturen kalder
Her sidder jeg stille og passer mig selv · fjernsynet fanger mit øj... [...]
Digte
14 år siden
9At spise pænt
Peter Pingvin fra det højeste nord · Købte to stole og spisebord · Fo... [...]
Rim og vers
14 år siden
4Sneglefart er ganske rart
Når vinbjergsneglen får en gæst- · Gør den sig rigtig fin · Og hvis d... [...]
Rim og vers
14 år siden
9For Helvede Bitten
"For helvede Bitten.. tag dig dog sammen.. Stå ikke der og leg Co... [...]
Blandede tekster
14 år siden
3Reflektioner over ''skadedyr''
Ude i haven står alting i flor- · Det grønnes, og blomster får farv... [...]
Rim og vers
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Axel Kanne (f. 1950)
"For helvede Bitten.. tag dig dog sammen.. Stå ikke der og leg Colaflaske. Få armene ud fra kroppen, og kom så med den hammer!"
Bitten sukkede. "Ja Ja, kommer nu!"
Hun bøjede sig ned og tog hammeren op af værktøjskassen. Den stod faktisk lige ved siden af Poul selv. Han kunne lige så godt selv have taget den, men han syntes åbenbart at det lå under hans værdighed.
Hun kikkede på ham da han flåede hammeren ud af hånden på hende og begyndt at tæske helt vildt løs på møtrikken. Den var godt rusten og skulle have lidt gemen vold for at løsne sig, havde han sagt.
Det var April. Solen skinnede og foråret masede sig på. Hele haven duftede og emmede af forår. Selv Poul måtte i det skjulte være i en slags forårshumør siden han var gået sådan i gang i haven.
Lige nu var det flagstangen det gjaldt! Den skulle ned og ligge og afrenses og males! Om den ville eller ej.
Poul bandede helt vildt hver gang han slog på de møtrikker der sad på de gennemgående bolte. De var åbenbart rustet fast. Han slog ind på bolten sådan lige forfra. Det rungede helt op igennem flagstangen.
Det rungede også helt ned i jorden.
Bitten kunne mærke hvordan hun nærmest hoppede hver gang hammeren ramte møtrikkerne.
Hun stod og betragtede ham på sikker afstand.
Du godeste, hvor var hun træt af ham! Træt af hans evindelige brokkeri! Træt af hans tilnærmelser hver anden onsdag! Træt af at lave hans mad og vaske hans tøj! Bare træt!
Hen over den høje hæk bagerst i haven kunne hun se Svend komme ud på sin lille altan. Han skulle vel lige se hvad der foregik. Han rystede på hovedet over synet af Poul der hamrede som en vanvittig, sendte hende et fingerkys og gik indenfor igen. Hun skævede til Poul.. Han havde heldigvis ikke opdaget noget.
Hun blev altid så varm indeni når hun var sammen med Svend. Bare hun så ham på afstand gav det et lille hop i hjertet. Han havde sagt at han bare ventede på at hun tog sig sammen til at forlade Poul.
Pouls hidsige tæven løs på bolt og møtrik gav pludselig et uventet resultat.
Flagstangsknoppen faldt simpelthen af!
Den susede gennem luften, og inden hun kunne nå at råbe advarende, ramte den ham lige oven i hovedet med et højt klask. Han styrtede til jorden med en forbløffende hastighed. Flagknoppen så hun trille ind i staudebedet.
Hun gav en lille forpint lyd fra sig, og styrtede hen for at se om han skulle være død.
Han var faldet lige oven på hammeren.. Den lå inde under hans ene kind. Hun løftede forsigtigt hans hage og trak hammeren ud.
Hun stod stadig med hammeren i hånden og stirrede på liget af Poul da en betjent, tilkaldt af naboer der havde fået nok af støjen inde fra haven, kom ind i haven...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 21/07-2009 18:32 af Axel Kanne (Kanne) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 488 ord og lix-tallet er 25.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.