Sekundet før kuglen – et stormløb



12Dead World - Prolog
Kender du det, når du står knædybt i sne, i færd med at vaske blo... [...]
Romaner · komedie, horror, roman
11 år siden
0Puer Aeternus - del 1 - Kapitel 2
Vesterlandet, 5 år senere · Solen var netop sejlet ind på sit højes... [...]
Romaner
12 år siden
6Puer Aeternus - del 1 - Kapitel 1
Byen ved verdens ende · Tusmørke sænkede sig over landet, og månen ... [...]
Romaner
12 år siden
24Ikke at vælge, er også et valg
Han sad på den gamle, trætte terrasse en mild sommernat, og lytte... [...]
Fantasy
12 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Bo Sejer (f. 1986)
Du, den døde! Du ser mig - hun ser mig!
Udenfor byen, den grønne eng strækker sine arme imod mig, og tågen kysser min kind sørgmodigt. Du må ikke bede for mig, ej heller bede mig om en anden udvej. Jeg har besluttet mig, verden har besluttet sig. Mit hjerte slår sine sidste slag i takt med mine tårer, thi tårer kan ikke bekæmpes. Men tro mig, jeg beder dig, når jeg siger disse tårer spildes mens jeg smiler, og smiler for dig! Jeg ønsker historien skal kende dit navn og forbinde dette som et synonym for den absolutte skønhed, for sådan ser jeg dig nu, som jeg altid har set dig for mig, og set på dig.
Afgrunden åbner sig op foran mine fødder, tiden er knap, tiden tager sig til livs, til mit liv.
Jeg ønsker, min kære, du så hvad jeg så sket i dette øjeblik. Intet har nogensinde været skønnere! Jeg beder dig farvel, jeg beder eder alle lev vel, det ønsker jeg dem - dig.
Jeg er den døde, snarligt den døde, altid den døde, og i døden ser jeg for første gang livet. Denne uendelige, kaotiske storm af lidenskab og agtpågivenhed, fromhed og frygt, afmagt, normer og dyrisk ild der brænder i det smukke køns øjne.
Gentlemænd må lide under ligestillingen, men jeg tager mig den frihed alligevel at tage hatten af i dit nærvær; jeg ser dig tydeligt nu. Jeg er den døde, snarligt den døde, altid den døde! Du, den døde; du døden! Kys blot min mund og tag mig med. Jeg udholder ikke længere stormen. Afgrund åben op, slug mig, tag mig! Her kommer jeg! Det er klart sagt og -snart sagt.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 01/08-2009 10:44 af Bo Sejer og er kategoriseret under Blandede tekster.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.